Продължаваме темата за колективното пазаруване и разглеждането на водещи български сайтове в областта (от статията Груповото пазаруване в България (част I) ). Дотук се запознахме с http://grabo.bg , http://zadrujno.bg и http://bg.kolektiva.net . Впускаме се обратно в обиколката, вече всички основни неща са ни ясни, затова този път ще я караме на по-бързи обороти. Още повече, че в по-голямата си част този род сайтове са еднакви. За това влияние оказват и стандартни платформи, които разработчиците им ползват. Накрая ще остане време да обърнем внимание какви възможности крие социалната търговия за собствениците на различни бизнеси у нас.
„Груповото пазаруване” дава възможност за огромни отстъпки от реалната цена на стоки и услуги, като намалението става валидно само ако се събере минимален брой купувачи. В случай че желаещите не са достатъчно, сделката се разваля, никой не плаща нищо и остава надеждата за утрешната промоция. Всеки ден нови оферти привличат купувачи с намаления между 50% и 90% в редица български сайтове.