download.bg
 Вход Списание  Новини  Програми  Статии  Форум  Чат   Абонамент  Топ95   Архив 
 
Търсачка

Търсене на новини по ключови думи

 

RSS захранване
 

Състезание между роботизиран автомобил и професионален пилот

02.11.2012 18:39 (преди 11 години и 4 месеца) | dulo | показана 2662 пъти Статистики
На пистата Thunderhill в северна Калифорния за първи път в света бе проведено скоростно рали между безпилотен автомобил и професионален пилот. На пистата е с дължина 3 мили (4,83 км) човекът е успял с няколко секунди да изпревари изкуствения интелект.

Автоматизираният автомобил е марка Audi TTS и настройката му продължава вече няколко месеца. Инженерите непрекъснато усъвършенстват програмното осигуряване и безпилотният автомобил преминава трасето за по-малко от две и половина минути. Най-голямото предизвикателство пред техните програми обаче е изпреварването на професионален шофьор. Засега неуспешно.
     На клипа можете да прецените възможностите на състезателния безпилотен автомобил Shelley (модел Audi TTS) по време на тестовете, при които той се движи със скорост по-голяма от 200 км/ч.

     Ръководител на проекта е професор Крис Гердес (Chris Gerdes) от университета в Станфорд. В една от своите лекции в TEDX професор Гердес разяснява, че засега професионалният пилот шофира на предела на възможното управление, без да изгуби сцепление с настилката и че мускулната памет и чувствителността на човека засега са по-бързи от сензорите и програмите на изкуствения интелект.
     Автопилотът е програмиран така, че и при над 200 км/ч да влиза в завоите гарантирано безопасно.
     Може би, за да успее да изпревари човека е необходимо в програмите да се въведе възможност за загуба на управлението и авария. С други думи изкуствения интелект трябва да се научи да рискува, в противен случай не може да победи.

Вътрешността на безпилотния автомобил
Вътрешността на безпилотния автомобил

 
     Възможността да се влиза гарантирано безопасно в завой при скорост 200 км/ч. може да се окаже безценна за бъдещето на безпилотните автомобили и едва ли това ще се окаже само хитър маркетингов трик. А ако софтуерът започне правилно да пресмята и рисковете за автомобилна катастрофа, то според мен във военното дело предстоят промени.
 
     Подробности: thunderhill.com

Вижте още:

Мнения на потребители

Твоето мнение

  • Неделя, 04.11.12, 01:04, tegote:
    ” Например една елка винаги ще изчислява по-добре от човек и няма да прави грешки. „
    На елката й задаваш условие тя да го решава... и го решава! А пътя е неизвестно условие за робота! Как очакваш да го реши без да е наясно с картата на пътя? Какви сензори трябва да има за да сканира всичко по цялата периферия отпред в движение!? Калкулатор е едно, робот е друго.
  • Неделя, 04.11.12, 11:52, океан:
    Всеки компютър работи по зададена програма.Той не мисли за разлика от човек.Когато се направи мислеща машина само тогава може да се конкурира с човека.Но тогава и той сигурно ще започне да греши.
  • Неделя, 04.11.12, 14:41, dreamskill:
    Господа, пише че историята се развива на писта. Не говорим за градски ИИ,а само за писта. Следователно пътя няма дефекти - няма дупки, масла, котки, пешеходци, кашалоти и пр. Така шансът за грешки намалява значително много. При невереятностен фактор 1 към 8767128 е вероятно да има средно-малки камъни по пътя, които едва ли ще пречат.
  • Неделя, 04.11.12, 15:40, stoqncho:
    Гледайте клипа, който е посочен в новината. КЛИП
  • Вторник, 06.11.12, 10:33, tegote:
    ” мога да изброявам поне цяло денонощие, карал съм такси. „
    Ако не са те баннали, може да споделиш колко време си практикувал таксито? Сериозно, това е въпрос, който ме интересува.

Платени препратки

bgERP
Управлявайте фирмата си
с безплатен, уеб базиран софтуер
www.bgerp.com
Компютри за геймъри
Домашни компютърни системи за игри
Конфигурации по желание от Перси ООД
www.persy.com
Рекламни чанти
Екстрапак произвежда рекламни чанти
и опаковки от хартия и (био)полимери
Bags.BG

вашето каре - тук

за нас | за разработчици | за реклама | станете автори | in english  © 1998-2024   Experta Ltd.