download.bg
 Вход Списание  Новини  Програми  Статии  Форум  Чат   Абонамент  Топ95   Архив 

Ще падне ли батерията на електромобил в задръстване при голям студ?

Виж новината
< 1 2 3 >

Автор
Съобщение
iceman_
Чет, 13.01.22, 18:38
И какво означават тези тестове , освен - реклама? Нищо.
spursy
Чет, 13.01.22, 19:44
За някои тази информация може да е нищо, но мен тези тестове означават нещо различно от реклама. Реално технологията е нова и затова има митове около нея. Затова бе интересно дали наистина батерията се саморазрежда много по-бързо заради студа и дали може да се доближи като изпълнение до автомобил на гориво.
johnmotson
Чет, 13.01.22, 20:23
Експертите по литиево-йонни батерии отдавна, преди повече от 2-3 години, изписаха купища анализи но ще ви кажа накратко.
   При минус 7 градуса пробегът с едно зареждане пада с 41%, а при жега от 35 градуса - със 17%! Ясно е, че големите температурни разлики не са желателни за електромобилите и може да се наложи допълнителен подгрев или охлаждане на батериите с част от мощността на климатиците на колите.

iceman_
Чет, 13.01.22, 23:05
Да де, нали това казвам - реклама.
При реален пробег около 450км между зарежданията лятно време - през зимата тези автомобили няма да могат да стигнат от София до Ямбол! А през лятото - едвам едвам - до Варна, с повечко вазелин. Но не и до Добрич!
При цена на базов модел около 90000 паунда.
Реклама.
karadzha
Пет, 14.01.22, 14:23
Реклама, нереклама, батерията струва колкото един конвенционален автомобил, чисто нов!
spursy
Пет, 14.01.22, 17:57
” Да де, нали това казвам - реклама.
При реален пробег около 450км между зарежданията лятно време - през зимата тези автомобили няма да могат да стигнат от София до Ямбол! А през лятото - едвам едвам - до Варна, с повечко вазелин. Но не и до Добрич!
При цена на базов модел около 90000 паунда.
Реклама. „

Новината беше за сравнителен тест за работа на място с включено отопление при температури под -10 градуса. Понеже явно резултатите от теста не се харесаха, темата се извъртя в километри.
И понеже обичам когато някой говори убедено неща, които дори не отделя 1 минута, за да провери дали са така, с удоволствие ще проверя написаното от вас.

1. Най-продаваният вариант на Tesla в Европа е Model 3. Той е в различни спецификации, като стандартния вариант минава 422 км с едно зареждане, а разширения - 568 км.
Разстоянието от София до Варна е 443 км., а до Добрич 478км. С други думи ако някой държи да пътува до тези градове - да си вземе варианта с увеличен пробег и няма да има проблеми.
2. Началната стандартна версия на модел 3 в Германия започва от 43 970 евро, което е много по-ниско от посочените 90 000 паунда (107 706 евро).
3. Колкото до тестваната в новината Model Y - началната цена е висока в Европа (57 970 евро), защото не се предлага стандартния по-евтин вариант. Единият вариант на Y минава 488 км, а разширения - 525 км. Колата пак е много по-евтина от 90000 паунда и стига до Варна и Добрич.
4. Разбира се, може да заредите и в някоя от зарядните станции по пътя. Постоянно се разраства мрежата - https://tesla.bg/karta-na-zaryadni-stantsii/
5. Масовите автомобили с вътрешно горене имат резервоар от 40л. При среден разход 8/100, колко гориво ще им е останало след пътуване от София до Добрич?

iceman_
Пет, 14.01.22, 18:53
” ...
1. Най-продаваният вариант на Tesla в Европа е Model 3. Той е в различни спецификации, като стандартния вариант минава 422 км с едно зареждане, а разширения - 568 км.
Разстоянието от София до Варна е 443 км., а до Добрич 478км. С други думи ако някой държи да пътува до тези градове - да си вземе варианта с увеличен пробег и няма да има проблеми.
2. Началната стандартна версия на модел 3 в Германия започва от 43 970 евро, което е много по-ниско от посочените 90 000 паунда (107 706 евро).
3. Колкото до тестваната в новината Model Y - началната цена е висока в Европа (57 970 евро), защото не се предлага стандартния по-евтин вариант. Единият вариант на Y минава 488 км, а разширения - 525 км. Колата пак е много по-евтина от 90000 паунда и стига до Варна и Добрич.
4. Разбира се, може да заредите и в някоя от зарядните станции по пътя. Постоянно се разраства мрежата - https://tesla.bg/karta-na-zaryadni-stantsii/
5. Масовите автомобили с вътрешно горене имат резервоар от 40л. При среден разход 8/100, колко гориво ще им е останало след пътуване от София до Добрич? „

1. - Минава ги на топло време. На студено няма да ги мине. Теста е точно за това.
2. - Цените ги взех от тук, но те са на последно място, след като въпросният електрокар е нефункционален.
4. - може и да заредиш ............... но за много часове, а резервоар с бензин се пълни за 3 мин. , нали ??????
5. - Масовите автомобили и .... не масовите - се пълнят пак за 3 мин. !!!

Направих си труда да преброя върху въпросната карта колко коли ЕДНОВРЕМЕННО могат да зареждат в град Пловдив - 12броя !!! С мощност между 11 и 22KWh, a в Стара Загора - 5броя!!! Сливен - 1брой!!! Е, как да стигна до Варна или Добрич с такъв електрокар???
Всъщност , освен в София, в останалата част на България надали има и 100 контакта за зареждане. Мъка!

Реклама на нещо, което никога няма да проработи!

редактиран от iceman_ на 15.01.22 03:21
spursy
Съб, 15.01.22, 10:56
Разсъжденията ви са странни. Когато преди много години са се появили колите на бензин да не е имало бензиностанции навсякъде както сега? Реално в София дори бензиностанциите бяха в пъти по-малко само преди 15 години.
В момента няма и толкова е-коли в България, а докато се появят ще се е разраснала и мрежата за зареждане.
1. Дайте ги тези актуални изследвания, колко спада пробега при студено, но да не са от преди няколко години, защото батериите бързо се развиват и всяко следващото поколение е по-различно. В новината при работа на място, батерията не пада по-бързо и издържа колкото обикновена кола, а понякога и повече.
4. Много часове в домашния контакт. Явно пак не проверявате актуалната информация, но суперзарядните на тесла от 3-то поколение, зареждат батерия от празно до пълно за 25 минути. А за 5 минути зареждат енергия за около 120 км. В момента се разработват новите зарядни, като целта е до 2 години, колите да се зареждат за 5 минути.
5. Радвам се, че тук пак се съгласихте, че и колите на вътрешно горене ще трябва да заредя след така бленувания път до Добрич. Остава в страни темата, че повечето хора шофират ежедневно градско и не минават повече от 60км.

” Реклама на нещо, което никога няма да проработи! „
Вероятно така са говорили мнозинството хора преди 120 години, когато първите бензинови коли са се появили. Все пак са се чупили през ден, харчили са адски много, били са шумни и неефективни. Доста скъпо удоволствие за онези времена и конете са били предпочитани.
johnmotson
Съб, 15.01.22, 12:13
” 1. - Минава ги на топло време. На студено няма да ги мине. Теста е точно за това.
   За студено и топло време няма проблеми, казах, че се използва част от климатика. А такива като теб Айс, неверни Тома, има доста но се топят!
  За зареждането: Я ми кажи в кой гараж няма ток? Цяла нощ се зареждат батериите с евтината нощна енергия, ерго, има ли всеки бензиностанция в къщи?!
   В последната година подходи нов и изключително атрактивен бизнес. Използват се стари коли, мотоциклети и мотопеди производство от 50-те и 60-те години на миналия век, изхвърлят двигателя с вътрешно горене, тотален ремонт на шаси и купе, и... поставят ел. батерии!
   Фурора е голям и се разраства!

 

редактиран от johnmotson на 15.01.22 12:37
iceman_
Съб, 15.01.22, 15:14
Но за тебе Джони ще го напиша по-бавно за да не се излагаш още ...

Вътре в колите температурата е настроена на 21 градуса. След 12 часа престой на място, батерията на Model Y спада от 91% на 58%.

Понеже батерията е на 58% - явно НЕ може да стигне до Варна, Добрич и тн... С автомобил за 90000 английски гущера базова цена. Капиш???

Ще го повторя ДЕБЕЛО - една нощ на улицата при -10градуса и електрокарчето ти няма да стигне и до Ямбол без заряд.

Как се зарежда:

- Ниво 1 AC (120V контакт у дома): 20-40 часа
- AC ниво 2 (зарядни устройства на трети страни/зарядни устройства Tesla/домашно зарядно устройство Tesla): 8-12 часа
- Ниво 3 DCFC (Tesla Supercharger): 15-25 минути --- има ги много малко в България.
      Третото - съсипва живота на батерията, и не зарежда докрай.

Нали повече няма да спорим за зареждането , а? И да започнем да спорим за цената на БАТЕРИИТЕ????

Пък ти си си слагай някакви снимчици на някакви хора дето имат леко отклонения ... или повечко пари ... или - и двете. Колкото искаш.

редактиран от iceman_ на 15.01.22 15:15

< 1 2 3 >

Коментар

за нас | за разработчици | за реклама | станете автори | in english  © 1998-2024   Experta Ltd.