Само два дни след като ви информирахме, че
Facebook са решени да показват реклама дори на потребители използващи блокери, едно от популярните приложения - Adblock Plus, намери начин да блокира рекламите, които се показват прикриващи се по нов начин. Достатъчно е в списъка за блокиране на Adblock Plus да се въведе ново правило и новият тип реклама във Facebook отново бива спряна.
От социалната мрежа веднага излезнаха със съобщение, че са разочаровани от действията на екипа на Adblock Plus, защото според тях, този метод премахва различните съобщения, които не са реклама. Така потребителите могат да пропуснат информация споделена от техен приятел. Затова програмистите на Facebook към момента са ангажирани да оправят ситуацията.
От своя страна хората, стоящи зад Adblock Plus предупреждават, че Facebook може всеки момент да промени малко новия формат на рекламите и така да заобиколи блокиращия софтуер. Но когато това стане, те бързо ще създадат нов филтър, който отново да блокира рекламата. Adblock Plus обещават да направят всичко възможно, за да запазят потребителския контрол над това какво да се показва и какво не.
Повече от ясно е, че това е една игра на котка и мишка, в която няма да има победител и позициите постоянно се разменят. Но дали Facebook играят срещу блокиращия софтуер или срещу собствените си потребители, които са направили своя избор.