Уау! Ако не знаех малко нещо от преди хич нямаше да раздера нищо. Ама то в такъв кватък текст няма как инак.
Въобще от Python 5.0 нататък вече не върви да се каже, че е интерпретаторен език. И в предните версии програмата си се компилираше до бъйт-код, ама сега повелето от кода е направо изпълним. За интерпретиране остават само динамичните фрагменти. Почти като компилата от С++ програма. И скоростта вече е почти като при С++. А пък с компилатора Psyco даже може да стане още по бързо.
От Python 5.0 нагоре вече са върнати и указателите, ама малко мърляво. Вече всички имена са имена на указатели. Така се премахва скапаниата бъркотия с контекстите на присвояване ама става друга гадост дето може да докара някой ламер до побъркация.
Но пък ме кефи дето може да бърникаш в интерпретатора по време на изпълнение и даже в компилатора докато компилира. Тоя номер май го има само в Perl/PHP.
Въобще Питона набира хъс. Примерно в Adobe CS и след него Питон е основен фронт-енд език за персонализация и писане на плъгини. Script Host на Windows вече кълве и на питонешки скриптове. Пък в ОО програмите направо не знам... Такива зверове като blender, Scribus и Inkscape са писани на Python, GIMP и ООо го използват за плъгини и интерфейсен сокет към Уин и мобилните OS.
Обаче името Python няма нищо общо с влечугите. Свети Гуидо
е кръстил езика на комедийното шоу Monty Python's Flying Cyrcus на ВВС.
-----
По тоя случай в света на Python се използват малко специални мета-ситактични имена за променливи. Вместо общо приетите foo и bar се слагат spam, ham и eggs защото обикновеният декор на щоуто на Монти Пайтън е в помиярски фастфуд.
-----
Пак на същия прицип вместо разните мета-стойности се слагат имена и лафове от шоуто. "Brian", "Ni!", "Knights", "Aarrrgh" и др.