
Собствениците на една от най-популярните антивирусни програми - AVAST, предприеха неочаквана и мащабна крачка, като решиха да закупят един от основните си конкуренти в лицето на друга популярна антивирусна - AVG. Сделката се оценява на 1.3 млрд. долара и сериозно ще промени пазара на защитен софтуер. И двете програми са силно популярни, най-вече защото предлагат и безплатни антивирусни варианти за защита. Смята се, че всяка от тях има около 200 млн. потребители. Така занапред Avast ще извърши рязък скок и ще разполага с над 410 млн. клиенти. Така компанията ударно ще засили позициите си в сектора за информационна безопасност, както и в смятаната за ключова за бъдещето област - "интернет на нещата" (IoT, Internet of Things). Увеличената потребителска база ще осигури анализиране на значително по-голям обем от данни и на повече устройства, което ще подобри ефективността при засичане на нови заплахи.
Интересно е, че и двете компании водят началото си от Чехия и са фактор от много години. AVG е основана в началото на 90-те години на миналия век, а Avast води началото си още от края на 80-те години.