Европейската комисия (ЕК) планира да наложи данък на приходите на големите технологични компании. Занапред важно ще е в коя държава се намират потребителите, а не това къде са централите на компаниите. Според предложението не всички компании ще бъдат засегнати от този нов данък, а само тези с годишни приходи над 750 млн. eвро в световен мащаб и 10 млн. евро в Европа. Конкретно са посочени Google, Facebook, Twitter, Instagram, Amazon, Uber и Airbnb. Онлайн медиите, стриймингът, облачните и IT услугите няма да бъдат облагани. При онлайн рекламодателите данъкът ще се събира там, където рекламата е показана и където са таргетираните потребители. При онлайн търговията данъкът ще се събира от държавата, в която е направена покупката. Планираният данък ще бъде между 1 и 5% от брутните приходи, но още не е решено окончателно. Цялото предложение се разглежда само като временна мярка, която ще влезе в сила, преди да бъде измислено по-всеобхватно решение на проблема с данъчните убежища на дигиталните компании. Все още не е сигурно, че тази временна мярка ще влезе сила, защото, за да стане това е нужно одобрението на всяка страна от ЕС. Вероятно срещу това облагане ще се обявят държавите с ниски корпоративни данъци, към които компаниите традиционно се насочват.