download.bg
 Вход Списание  Новини  Програми  Статии  Форум  Чат   Абонамент  Топ95   Архив 
 
Търсачка

Търсене на новини по ключови думи

 

RSS захранване
 

Зукърбърг призна за грешките допуснати от Facebook

23.03.2018 10:39 (преди 6 години) | spursy | показана 1002 пъти Статистики
Проблемите пред най-голямата социална мрежа тепърва ще се разрастват след избухнал скандал как личните данни на милиони потребители са били използвани в политически кампании.
Последни седмици не са никак лесни за Facebook. Най-голямата социална платформа в света е изправена пред скандали, политически натиск и засилени регулаторни проверки, след като стана ясно, че анализаторска фирма е получила достъп до личните данни на над 50 млн. души чрез нея. Събраните данни от Cambridge Analytica са били използвани за кампаниите на Доналд Тръмп и за напускането на Великобритания на Европейския съюз.
Първите дни от скандала изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг запазваше мълчание, но сега призна публично, че са допуснали сериозни грешки, за което се извини. Зукърбърг заяви, че носят отговорността да запазят личните данни на хората и са предприели стъпки в тази насока. Първите три от тях са:
Да се разследват всички приложения, които са имали достъп до много лична информация преди промените в мрежата от 2014 г., както и приложения със съмнителна активност. Втората стъпка е да бъде спрян достъпът на разработчиците на приложения към вашите данни, ако не сте използвали дадено приложение повече от три месеца. Същевременно броят на данните, които се предоставят на приложенията, също ще бъде намален. Третата стъпка предвижда потребителите да могат лесно да се информират кои приложения имат достъп до техните данни. За целта през следващия месец във Facebook ще се появи нов инструмент.
Тепърва предстоят тежки дни за Фейсбук. Акциите на компанията рязко спаднаха, а големите инвеститори започнаха да се освобождават от тях. Съоснователят на WhatsApp Брайън Aктън, който преди продаде приложението на Facebook за 19 млрд. долара, призова всички потребители на социалната мрежа да изтрият профилите си.
От друга страна човекът стоящ в центъра на скандала - Александър Когам, обвини Facebook и Cambridge Analytica в лъжа, като смята, че го използват за изкупителна жертва. Преди четири години Коган създава приложение – анкета, като всеки включил се доброволно в нея е предоставил данните си. Впоследствие Коган предоставя данните на Cambridge Analytica. Facebook са имали забележка единствено, че приложението е обявено за създадено с изследователска, а не с комерсиална цел и данните събрани чрез него не е трябвало да бъдат обменяни с трети страни. Когато Cambridge Analytica променили функцията му от изследователска на комерсиална, Facebook от своя страна не възразява на промяната.

Вижте още:

Мнения на потребители

Твоето мнение

  • Събота, 24.03.18, 16:53, johnmotson:
    Колко глупав, колко безотговорен към себе си трябва да е човек, който публикува НЕПРЕКЪСНАТО личните си данни във Фейса?! Стотици анкети питат какво е майчиното ти мляко и хора от цялата планета разказват всичко за себе си, неосъзнавайки на какъв риск подлагат себе си и най-близките хора! Тези, които знаят опасността, стоят зад друго име, не публикуват лични снимки и данни къде живеят, какви са им доходите и подробности около семейството си и т.н. Друг е въпроса за данните, които са задължителни при регистрацията във Фейсбук, доколко остават "тайна" ?!
     

  • Понеделник, 26.03.18, 17:09, soft-support:
    Скандалът в случая е, че лични данни на потребители са били стигали с лекота до трета страна, а не до фейсбук. Слабост при FB е позволявала на различни външни разработчици да събират лесно лични данни. Дълго време Facebook изобщо не им е пукало, че всеки може да се сдобие с данни за потребителите им. Те просто са смятали, че не е тяхна работа какво става с тези данни и кой за какво ги използва. Ако приемем, че злоупотреба с лични данни е престъпление, утехата на FB, че не го извършват те, но същевременно дават инструмента за него е странна.
  • Вторник, 27.03.18, 19:07, dinko89:
    И анти-рекламата е РЕКЛАМА !

Платени препратки

Яки графични станции
Рендиране в реално време
и на най-тежките обекти - от Перси ООД
www.persy.com
bgERP
Управлявайте фирмата си
с безплатен, уеб базиран софтуер
www.bgerp.com
Рекламни чанти
Екстрапак произвежда рекламни чанти
и опаковки от хартия и (био)полимери
Bags.BG

вашето каре - тук

за нас | за разработчици | за реклама | станете автори | in english  © 1998-2024   Experta Ltd.