Сякаш лишено от логика, дълги години в Германия игрите получаваха различно отношение спрямо филмите. Докато в киното използването на свастики и други нацистки символи не е проблем, то при игрите поне до сега това бе забранено. Още през 90-те години на миналия век, разработчика на игри Bethesda Softworks беше глобен в Германия, заради използването на забранени символи в играта Wolfenstein 3D. Въпреки обжалването, в което се посочваше, че не е справедливо правилата за игрите и филмите да са различни, все пак глобата бе наложена, а това принуди и всички останали разработчици да пускат отделни, специални версии на игрите си на германския пазар, за разлика от останалия свят.
Занапред вече няма да се налага създателите да правят две версии на игрите си, след като Германския саморегулатор на софтуерната индустрия (USK) реши да съпостави видеоигрите на едно ниво с филмите. Това ще позволи пресъздаване на по-реалистична историческа обстановка. Цензурата никога не е довеждала до нещо градивно, затова решението на USK, макар и много закъсняло, е правилно.