През последните седмици една от най-дискутираните теми в интернет е свързана с появилата се епидемия от морбили (дребна шарка) и ваксините. Изписали са се милиони постове от всякакви потребители, някои обосновани, други плод на емоция, а трети определяни като дезинформация. Затова и най-голямата социална мрежа - Facebook, е поставена под натиск да се бори по-ефективно със съдържание, което се определя като дезинформация. Конкретно по нашумелите здравни теми Facebook са обвинявани, че в платформата им се разпространяват с лекота фалшива и подвеждаща информация.
Facebook обявиха, че в момента работят съвместно с външни експерти по промени, които скоро ще обявят. Като част от промените се смята, че ще бъде намалено или премахнато определяно за опасно съдържание от препоръките – например предложенията за групи, в които потребителят може да се включи. За пример се посочват затворени групи на тема анти-ваксини със стотици хиляди членове, в които се споделя недоказана научно информация, която може да е дори опасна за здравето. Друга промяна която Facebook подготвят е, че подобно съдържание ще бъде редуцирано и в резултатите от търсенията.
Критици обвиняват Facebook, че публикуват с лекота реклама на тема анти-ваксини срещу заплащане. Те твърдят, че рекламата е била насочена специално към жени над 25 години, като се предполага, че тогава е по-вероятно да искат деца, както и към потребители интересуващи се от бременност.