Нискотарифната авиокомпания easyJet е станала жертва на сложна атака, което е довело до изтичането на информация за около 9 милиона техни клиенти. easyJet не разкриват кога е бил осъществен пробива, както и естеството на проблема, позволил успешната атака към системите им.
Авиокомпанията е информирала Комисията по информация на Великобритания (ICO) и Националния център за киберсигурност за инцидента. Също така се е свързала с всички засегнати клиенти, за да ги предупреди.
Покрай епидемията от COVID-19 се наблюдава засилен интерес от хакери, опитващи се да се доберат до лични данни и извършващи измами. Възможно е изтеклите лични данни на потребителите да бъдат използвани за опити за измама, затова ако сте сред засегнатите бъдете особено внимателни при бъдещи електронни комуникации с вас.
Сред откраднатите данни са имейл адреси и информация, свързана с пътуванията на всеки засегнат потребител. За ограничен брой клиенти (2208) са изтекли и данни за банковите им карти.