download.bg
 Вход Списание  Новини  Програми  Статии  Форум  Чат   Абонамент  Топ95   Архив 
 
Търсачка

Търсене на новини по ключови думи

 

RSS захранване
 

Шпионажът на смарт телевизорите става основен източник на приходи за производителите

30.11.2021 14:16 (преди 2 години и 4 месеца) | spursy | показана 870 пъти Статистики
Тъжните тенденции са занапред следенето и профилирането на потребителите да се засили.
От години се разисква въпроса как новите "умни" телевизори, освен да улесняват потребителите, също така ги следят изкъсо и създават подробни потребителски профили, които в последствие продават. И ако досега всички разсъждения на тази тема бяха теоретични, вече се появиха съвсем реални числа, които показват притеснителна тенденция. Например финансовите отчети на популярната марка Vizio показват, че отдела за реклама и профилиране на потребителите само за едно тримесечие е реализирал приходи от 57,3 милиона долара, а за същия период отделът за продажба на техника има приходи в размер на 25,6 милиона долара. Накратко производителя печели над двойно повече от следене на потребителите, отколкото от продажба на телевизори.

При първоначалната настройка на нов телевизор, потребителите се сблъскват със споразумение, което е умишлено дълго и объркващо структурирано. Уж за удобство на потребителя предварително са отметнати разрешенията за следене. Според статистиката над 90% от купувачите на Smart TV не обръщат внимание и оставят активирано каквото е решил да заложи производителя. Веднъж дали съгласието си потребителите започват да бъдат следени и профилирани. Телевизорите записват и изпращат към отдалечен сървър, скрийншоти със съдържанието на екрана, независимо от източника на сигнала. В последствие постъпващите данни се обработват от система за автоматично разпознаване на съдържанието (ACR). Така за всеки потребител се създава дневник, който включва всяка секунда гледане на най-различно съдържание на екрана, а след това информацията се продава на рекламодатели, анализатори и др.
Не случайно умен телевизор струва по-евтино, отколкото аналогичен телевизор, но без функцията Smart TV. Компаниите вече имат нов основен източник на приходи, а не както досега - допълнителен. Тенденциите са следенето да се засили и няма да е изненада след време на пазара да се появят почти безплатни телевизори, при които потребителите няма да могат да откажат следенето.

Вижте още:

Мнения на потребители

Твоето мнение

  • Вторник, 04.01.22, 10:28, iceman_:
    През 1984г. са му казвали Големият Брат.

Платени препратки

bgERP
Управлявайте фирмата си
с безплатен, уеб базиран софтуер
www.bgerp.com
Рекламни чанти
Екстрапак произвежда рекламни чанти
и опаковки от хартия и (био)полимери
Bags.BG
Яки графични станции
Рендиране в реално време
и на най-тежките обекти - от Перси ООД
www.persy.com

вашето каре - тук

за нас | за разработчици | за реклама | станете автори | in english  © 1998-2024   Experta Ltd.