Съществуването на подобен документ е неизбежно предвид желанието на Илон Мъск да събере заем за закупуване на Twitter, както може да се разбере от публикацията на страниците на The New York Times. Например 13 милиарда долара от привлечените заеми се предоставят от банки под гаранцията на самия Twitter, така че за Мъск е важно да покаже способността си да генерира свободен паричен поток. В презентацията се казва, че ако през 2025 г. свободният паричен поток не надхвърли $3,2 млрд., то до 2028 г. той ще нарасне до $9,4 млрд. Именно от тези средства се получават заеми за закупуване на компанията, както и лихвите по тях.
Ако Twitter генерира $5 млрд. миналата година, то до 2028 г. Илон Мъск очаква да увеличи до $26,4 млрд. През 2020 г. делът на рекламните приходи достигна 90% от приходите на компанията, но до 2028 г. потенциален купувач на Twitter възнамерява да намали този дял до 45 %, което в парично изражение съответства на $12 млрд. Други $10 млрд. приходи ще дойдат от абонаменти, останалите средства ще дойдат от други дейности като лицензиране на данни.
По едно време Илон Мъск участва във формирането на платежната система PayPal, така че натрупаният тогава опит ще му помогне да развие сестринската си услуга Twitter. Още през следващата година платежните транзакции ще донесат на компанията $15 милиона, а до 2028 г. приходите в тази област ще нараснат до $1,3 млрд. съществуване, трябва да привлече до 9 милиона потребители, а до 2028 г. аудиторията ще нарасне до 104 милиона души. Между другото, услугата за абонамент на Twitter Blue се появява отделно в презентацията, нейната аудитория трябва да нарасне до 69 милиона потребители до 2025 г. и до 159 милиона души до 2028 г.
Ако говорим като цяло за динамиката на увеличаването на аудиторията на Twitter, то миналата година тя достигна 217 милиона души. Обещанието да накара почти всеки американец да използва социалната мрежа е част от плана на Илон Мъск да разшири обхвата си. До средата на десетилетието 600 милиона души трябва да използват мрежата, а до 2028 г. аудиторията ще достигне 931 милиона потребители. Специфичните приходи на потребител в крайна сметка ще се увеличат от миналогодишните 24,83 долара на 30,22 долара през 2028 г.
Страховете на служителите на Twitter относно неизбежността на съкращенията на персонала имат някаква основа, тъй като този индикатор в презентацията на Мъск не се променя линейно. Сега броят на персонала на компанията достига 7500 души. Тази година може да нарасне до 9225 души, а догодина може да се намали до 8332 души. В бъдеще персоналът само ще расте, до средата на десетилетието може да се увеличи до 11 072 души. Очевидно е, че в месеците след сделката Илон Мъск възнамерява да уволни част от специалисти и да назначи още нови.