Microinvest ТРЗ и ЛС е универсална система за управление на личния състав и заплащането на труда.
Програмата е многофирмена, позволява поддържане картотека на персонала, извеждане на фишове, ведомости за заплати и рекапитулации за лицата, наети по трудови право-отношения, както и възможност за настройка на системата за обработка на сумите за получаване, данъците и осигуровките за лицата, наети по граждански договори, договори за управление и контрол и само-осигуряващите се лица и автоматичен експорт на данните за осигурените лица във формата на НОИ.
Microinvest ТРЗ и ЛС притежава следните функционални възможности:
1. Поддържане на лични картони с данни за работниците и служителите.
2. Начисляване на заплати по стандартно зададени алгоритми.
3. Възможност за задаване на потребителски показатели (начисления, удръжки и др.) и схеми за тяхното изчисляване.
4. Обработка на болнични и отпуски.
5. Извеждане на фишове, стандартни ведомости и рекапитулации.
6. Възможност за модификация на фишовете и създаване на потребителски справки, ведомости и рекапитулации.
7. Експорт на дискети на декларациите за осигурените лица във формата на НОИ.
8. Автоматично преизчисляване на дължимия данък на годишна база и извеждане на Служебна бележка.
9. Връзка с текстовия редактор на Microinvest Офис Организатор за създаване на трудови договори, допълнителни споразумения и други документи, касаещи личния състав на фирмата.
Програмата притежава удобен механизъм за генериране на потребителски справки с информация за минали месеци и периоди и възможност за записване на шаблона на справките за многократно използване. Microinvest ТРЗ и ЛС работи с всички принтери, инсталирани под Windows. С помощта на модула Microinvest Експортни филтри може да експортирате всички документи и справки в Word, Excel или друг текстов редактор.
Програмата поддържа система за защита с пароли.