download.bg
 Вход Списание  Новини  Програми  Статии  Форум  Чат   Абонамент  Топ95   Архив 

ENIGMA 1.0


Софтуерна реализация на машината за криптеране и декриптиране Enigma (Криптиране и декриптиране/Encr


Изтегли (36 KB)

Визитна картичка на програмата

Автор: emu8086.com
Лиценз: Open Source
ОС: Windows 2000/XP/2003/Vista 
Големина: 36 KB
Обновен на: 25.06.2008 от danieldenev
7007 показвания, 176 сваляния  Статистики

Потребителите, изтеглили тази
програма свалят още:

Global Brute Forcer v1.2.9
M3 Naval Enigma Simulator 1.0.1
Crypt4Free 5.67

Публикации в списанието


няма публикации
 

Софтуерна реализация на машината за криптиране и декриптиране Enigma
The Enigma Enciphering and Deciphering Machine /емулатор/

(Криптиране и декриптиране/Encryption and Decryption)

Софтуерна реализация на военната машина ЕНИГМА (асембл. блок и кодът на Visual Basic)
Софтуерна реализация на машината ЕНИГМА (профес. версия) (асембл. блок и кодът на Visual Basic)

възможно е бинарните файлове да изискват на компютърът ви да е инсталирана библиотеката Microsoft's Visual Basic 6.0 Runtime Library

Истинската машина е била използвана през втората световна война, но не и по късно. Вярвало се че кодът и е неразбиваем, както се говори и за съвременното 128 битово криптиране, но разбира се това не е така, защото криптираните с нея съобщения са били разбити с използването на друга машина. Съвременните технологии ни дават възможността да създаваме софтуерни интерпретации на тогавашната механична машина. Лично аз не се доверявам на 128 и 512 битовото кодиране, и ако искам да си скрия нещичко (все пак съм офицер), си използвам 32768 битово криптиране, защото добре знам, че в днешно време скоростта на криптиране и декриптиране е мнооого висока. В миналото са били необходими само двама души за по-лесно боравене и огромни усилия за прихващане на радио-сигналът, и много късмет за залавянето на механична ЕНИГМА машина. В днешно време всеки може да направи софтуерна реализация на такава машина. За софтуерното разработване на публикуваната тук е използван езикът на Microsoft Visual Basic, но разбира се много по-лесно компактен модел на тази машина може да бъде създаден и на Assembly език. Ако сте си направили машина за декриптиране в края на страницата има няколко секретни съобщения за разбиване, в противен случай може да използвате Microsoft Visual Basic версията, може да погледнете и на символната последователност и замислено да кажете Хмммм...

ЕНИГМА
ЕНИГМА

Електрическа схема на Енигма, показваща къде протича ток, когато буквата 'A' се шифрира с буквата 'D'. 'D' също може да се шифрира като 'А', но 'А' никога не може да се шифрира като 'А'



Механизмът се състои от 26 лампички, клавиши, ключове и електрически схеми вътре в роторите. Токът преминава от батерията (1) през превключвателя (2) в комутационния панел (3). Комутационният панел позволява сигналът да премине от клавиатурата (2) до неподвижното входно колело (4). По-нататък токът преминава през щекер (3), в конкретния пример неизползван, входното колело (4) и схемата на съединение на три (в армейския модел) или четири (във военноморския модел) ротора (5), от където влиза в рефлектора (6). Рефлекторът връща тока обратно през роторите и входното колело, но вече по друг път, после през щекер 'S', съединен с щекер 'D', през друг превключвател (9), като захранва лампичката.

ЕНИГМА-шифриращо действие
ЕНИГМА-шифриращо действие

Шифриращото действие на Енигма е показано за два последователно натиснати клавиша — токът тече през роторите, „отразява” се от рефлектора, след което отново преминава през роторите.
Забележка: Със сиви линии са показани другите възможни електрически вериги във всеки ротор.

За повече информация относно механичното машина и картинки щракнете тук...

ЕНИГМА ПРОФЕСИОНАЛНАТА ВЕРСИЯ
ЕНИГМА ПРОФЕСИОНАЛНАТА ВЕРСИЯ

ЕНИГМА
ЕНИГМА

Тук съм публикувал инструкции за работа САМО с основната Basic Enigma машина:

===========================================================================================
Как да си криптираме съобщение като използваме тази софтуерна реализация на машината ENIGMA:
-------------------------------------------------------------------------------------------
1. Първо натиснете бутонът "Reset Enigma".
2. Уверете се, че е избрана опцията "Encrypt".
3. Като използвате виртуалната клавиатура напишете съобщение.
4. Препишете си на хартия полученият резултат.
===========================================================================================

==================================================================================
Как да декриптирате с използването на софтуерната реализация на машината ENIGMA:
----------------------------------------------------------------------------------
1. Натиснете бутонът "Reset Enigma".
2. Уверете се, че е избрана отметката "Decrypt".
3. Погледнете върху лисчето където сте си преписали съобщението.
4. Препечатайте криптираният текст като използвате виртуалната клавиатура.
5. Би следвало да си възстановите оригиналното съобщение!
==================================================================================

Разбира се, че можете да използвате командите Cut и Paste, но докато си пишете, ще трябва всеки път да натискате клавишът Enter в текстовото поле "Source". При един такъв подход е достатъчен и само един човек.
==================================================================================
Публикуваното по-долу съобщение е криптирано с ENIGMA PRO без да е използвана парола - колелцата не са кръстосани. Количеството криптиран текст би следвало да е достатъчно за да направи лексикалният анализ дори без поглед върху първоизточника.
---START-ENIGMA-MESSAGE---
 
#LX.Y`38jjZ_FK/4VTVkKgoiIFtibqGI(p'=K /E
 
 cC@jADS~EQ!w$01U(_OxJZHC3esN.Ly,v3^_=~
 
",jucf!S(MQ YM0g80AGjLrFLSKp2Iypv(wO.sl-
 
?Ebd`WCC//C-@eB?qrX/6xlBOU9dEUBGpNiK,5@
 
a1!EIcx(ktzp'V)RBMlB$eDVY`FhfTKf4DpeviT_
 
^(6p'J`b/ H%6bA/Db%w^0ff 16~Z2eWKIM3iqbV
 
bw_2)5$?"',J~WX!0Nr5VvGVVDDF54NGzkKWXYt
 
dO9t(%I$'^?`~'=z^xC"ZuVn/Rkm44SbP_GZCVHE
 
D1zpBm(b^*!!u'Ov9-`ccSif-`
 
----END-ENIGMA-MESSAGE----

С незначителни усилия това криптиране може да бъде разбито дори с помощта на програмируем калкулатор (аз все още ползвам за изчисления логаритмична линийка и тригонометрични таблици;) Но ако сте добър програмист, желаете да се запознаете с историята на криптирането и начините по които се работи с подобни средства,... това което съм публикувал ще е една добра отправна точка за игра и експерименти.
Няма да е особено трудно да се пренапише на друг програмен език [C#.NET] или да се оптимизира софтуерният код на програмата ENIGMA PRO по начин такъв, че да прави защитата с парола още по сериозна чрез премесване на колелцата.
Разчитам на помощта на програмистите и ентусиастите за доработка и на потребителите за изказване на мнения.
Планирани проекти над които се работи: Secure Chat/File Transfer Machine /с възможностите на Скайп/
Published by Daniel Denev- the president of PhotonSoft Ltd.

The real mechanical machine was used during the World War II, not so long ago, just about 60 years ago :) It was believed that the encryption is unbreakable, just like today's popular 128 bit encryption, but in truth it wasn't so, the encryption was cracked down and decrypted using another machine. Today's technologies allow us to make a much simpler versions of the original mechanical machines. I do not trust 128 and 512 bit encryptions, if there will something that I'd like to encrypt I'd use 32768 bit encryption because now the speed of encryption and decryption is much and much faster. In the old days it was required to have at least 2 people for easy operation, and a huge brute force of people who were intercepting the radio signals, and some luck for getting a real copy of the original machine :) Now days anyone can make such machine. This version is programmed in Microsoft Visual Basic, however a much easier and smaller model of this machine can be coded in Assembly Language. If you'd be successful in making your own code breaking machine you should be able to decipher several secret messages that are in the bottom of this page, or you'd have to use VB's version or just look at the weird character set and say hmm.... :)

За изобретател на Енигма се счита немският електроинженер д-р Артур Шербиус[2] (1878–1929 г.), който на 23 февруари 1918 г. получава първи патент[3] за шифровата машина. За производството на машината на 9 юли 1923 г. в Берлин се създава Акционерно дружество „Шифрови машини” (Chiffriermaschinen-Aktiengesellschaft)

Ограничения: Да не се включва в платени пакети! Да се посочи името на разработчика!

Изисквания: Microsoft's Visual Basic 6.0 Runtime Library


Мнения на потребители

Твоето мнение

  • Сряда, 26.03.08, 11:12, danieldenev:
    ОЩЕ ПО ТЕМАТА: Известно е че съществува аналогична на публикуваната тук ENIGMA и това е M3 Naval Enigma Simulator на Geoff Sullivan
    M3 Naval Enigma Simulator 1.0.1
    M3 Naval Enigma Simulator 1.0.1

Платени препратки

Компютри за геймъри
Домашни компютърни системи за игри
Конфигурации по желание от Перси ООД
www.persy.com
Рекламни чанти
Екстрапак произвежда рекламни чанти
и опаковки от хартия и (био)полимери
Bags.BG
bgERP
Управлявайте фирмата си
с безплатен, уеб базиран софтуер
www.bgerp.com

вашето каре - тук

за нас | за разработчици | за реклама | станете автори | in english  © 1998-2024   Experta Ltd.