download.bg
 Вход Списание  Новини  Програми  Статии  Форум  Чат   Абонамент  Топ95   Архив 

Що е РЕКЛАМА? САМОРЕКЛАМА? От кьде започва, какво цели, необходима ли е всъщност! Има ли някаква ТАЙНА?

<1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 >

Автор
Съобщение
anonymous
Пет, 04.03.11, 12:11
Интересни ЛОГОТИПОВЕ с остроумни идеи! Всичко е изчистено ,семпло за да се подчертае умната ,закачлива идея! Вижте ги:

   Всичко е базирано на някакви асоциации, смислови , визуални, буквени и предполага наличието на някаква интелигентност от тук и извода кьм кой са насочени!

anonymous
Нед, 24.04.11, 08:12
Реклами с интересни и неочаквани идеи! Безпределна е човешката изобретателност!

anonymous
Пон, 27.08.12, 21:16
В рекламата има едно златно правило: " Най- добре продава сексът" Особено ако е адресирана към нас мъжете! За да се уверите в това ето малко родни картинки/реклами/:

  И защо тези реклами са ми толкова близки и познати, запомнящи...

karadzha
Нед, 02.09.12, 06:55

RE: Що е РЕКЛАМА? САМОРЕКЛАМА? От кьде започва, какво цели, необходима ли е всъщност! Има ли някаква ТАЙНА?

” ето една интересна статийка на която попаднах :
История на рекламата

В древни времена най-общо формата за реклама се свеждала до метода “от уста на уста”. Рекламни съобщения за гладиаторски битки са намерени в руините на Помпей.Египтяните използвали папируси, за да правят съобщения за продажби и “плакати” по стените. Рекламни папируси са намерени и в Гърция и Рим. И до днес в много части на Азия, Африка и Южна Америка се срещат стенни рисунки с комерсиална цел, представляващи древна форма на реклама. Стенните рисунки в Индия датират от 4000г. преди Хр.
С развитието на печатарството през 15-16 век в рекламирането се включват и рекламни листовки. През 17-ти век в Англия се появяват първите реклами в седмичните вестници. Тези ранни печатни форми били използвани за реклама на книги (оказали се много доходоносни) и лекарства( увеличили търсенето, поради епидемичната обстановка в Европа). Шарлатанството в рекламата става сериозен проблем и налага въвеждане на контрол върху съдържанието на рекламата. Изобретателните данъчни власти от своя страна налагат високи такси върху рекламните листовки и с това фактически прекъсват този вид реклама.

С развитието на икономиката през 19-ти век нараства и потребноста от развитието на рекламата със същите темпове, както и на прoизводството.
В Америка вестниците бързо се запълват от малки печатни съобщения, рекламиращи различни видове стоки. Успехът на този вид реклама довел до лавинообразно увеличаване на поръчките за доставки по пощата.
През 1848г. във Филаделфия била основана първата рекламна агенция от Уолни Палмър. В началото агенциите били просто посредници, запълващи място във вестниците, но от 20-ти век започнали да обръщат внимание на съдържанието и да носят отговорност за него.
През 60-те години на миналия век на мода излязла визуалната реклама. Осланяйки се на науката, използвайки неочаквани съобщения се създавал интерес към рекламираното (например Фолксваген извежда рекламно послание “Мисли малко”). За да се асоциира марка с определена идея в текстов,аудио или визуален вариант се въвежда неповторим “лозунг”=слоган. Днес рекламата отива отива много по-далеч.

Същност и значение на рекламата


Според американската асоциация за маркетинг реклама е всяка платена форма на неперсонифицирана промоция на идеи, продукти или услуги от идентифициран спонсор или накратко - послание до клиента.
Други автори я определят като разпространяване на информация с цел придвижване на стоките на определен купувач, без неговото непосредствено участие, но за негова сметка.
“Рекламата е умножено умение да се продава. Тя призовава към хиляди, докато продавачът разговаря с едното”(Клод Хопкинс).
Рекламата е комуникация, но нейното въздействие се оценява с търговски резултати.
Свeтовната икономика е доказала, че:
1.Рекламата създава нови пазари
- пробужда интерес към нови стоки и услуги
- информира за различни аспекти на приложението им
- динамизира връзката “производител-търговец-купувач”
- тушира неблагоприятни циклични фактори
2.Рекламата намалява разходите и ускорява оборота
Чрез разширяване на пазара се осигурява масово производство. Стабилният обем води до снижаване на себестойността на продукта. Ефективната реклама намалява разходите по обръщението като ускорява акта на продажбите, а с това се ускорява оборота на капитала.
3.Рекламата намалява ценовата конкуренция
4.Рекламата има противоконкурентен ефект
Росър Рийвс “Като усилвате внедряването на вашата собствена марка, вие отслабвате внедряването на конкурентните марки”
5.Рекламата стимулира подобряването на стоката
6.Рекламата оптимизира жизнения цикъл на стоката. Тя ще въведе продукта на пазара, ще го поддържа като стабилизира и разширява търсенето до степен на зрелост, тя ще напомня печелившите качества на стоката, като поддържа максимално дълго верноста на спечелените за нея клиенти. „

5. Рекламата стимулира подобряването на стоката
6. Рекламата оптимизира

1. Рекламата продава мечти
2. Рекламата строи въздушни кули и ги продава /френските и американски астронавти кльопат българска ранъ, а ние будалите търсим "Бондюел", "Степ" - а колцина помнят и знаят "Ехо"-то, което слага в малкото си джобче всички подобни продукти взети накуп/
3. Рекламата в повечето случаи е въздух под налягане, който тя продава прескъпо /българските "Коли" са по-вкусни /и евтини/ дори от "Пепси", но по-вървежни са Кака Гола и Пепси, ясно защо - заради рекламата и западопоклонничеството/
4. Рекламата в повечето случаи няма нищо общо с обекта на реклама
5. Рекламата вреди на обекта на реклама - води до спад на качеството му /"Ариана" беше чудесна бира докато не я рекламираха, но се харчеше слабо. 2-3 месеца след нейното промотиране тръгнаха масово да я пият, а след още някой и друг месец вече нямаше нищо общо на вкус, с тая която не рекламираха. И с цигарите същата история, и с "Бор-Чвор"...../
6. Рекламата е хубаво нещо, когато е реална.
7. Рекламата е лошо нещо, когато народа е беден /може да доведе не само до стрес, а и до депресия, особено когато те залива отвсякъде и ежечасно, че и по-начесто/

Бе, може би на Запад е иначе рекламата, но в България е тъй както я представям аз.
Все пак българинът, общо взето, не се води лесно по реклами. Но от непрекъснатото им повтаряне му действат като 25 кадър
А и ако не бяха продажните ни политици, щеше да се радва на качествена българска стока на поносими цени. Щеше да има и икономика, и държавност.

anonymous
Нед, 02.09.12, 07:56
Или иначе казано:" Рекламата е тънко изкуство за убеждение на потребителя да купи нещо , което мечтае цял живот виждайки го за пръв път" Абе , някой спомня ли си газирания червен и зелен сироп на главната, или шипковото питие? Ех, какъв вкус имаха, случвало ми се е да ги сънувам!
stoqncho
Нед, 02.09.12, 08:29

RE: RE: Що е РЕКЛАМА? САМОРЕКЛАМА? От кьде започва, какво цели, необходима ли е всъщност! Има ли някаква ТАЙНА?

” 3. Рекламата в повечето случаи е въздух под налягане, който тя продава прескъпо /българските "Коли" са по-вкусни /и евтини/ дори от "Пепси", но по-вървежни са Кака Гола и Пепси, ясно защо - заради рекламата и западопоклонничеството/
4. Рекламата в повечето случаи няма нищо общо с обекта на реклама
5. Рекламата вреди на обекта на реклама - води до спад на качеството му /"Ариана" беше чудесна бира докато не я рекламираха, но се харчеше слабо. 2-3 месеца след нейното промотиране тръгнаха масово да я пият, а след още някой и друг месец вече нямаше нищо общо на вкус, с тая която не рекламираха. И с цигарите същата история, и с "Бор-Чвор"...../
6. Рекламата е хубаво нещо, когато е реална.

3. На коя марка Колата и е хубава? Кола и хубава са някак несъвместими да ти кажа. Гадни оцветители и какво ли още не. Все пак ми кажи марка, Darby ли? Хубава им е лимонадата.

4. Слагат някакви запомнящи се лафове или спец. ефектни и най-накрая в рекламата разбираш, какво всъщност рекламират. Примерно, рекламите на PS и на автобомили са такива от втория вид, а българските използват метода с готиния лаф, който ще повтарят после тийновете(и не само) и ще си е неосъзната "реклама от уста на уста".

5. И аз имам някакъв такъв принцип, че като е нов продукта е хубав. Хубави бяха и кренвиршите "Leki", когато започнаха. Така беше и с "КЕН". После започна рекламата и жаждата за пари и ги развалиха. "Щом го рекламират, значи НЕ е хубаво" е моята максима(особено, ако рекламата се излъчва по скъпите bTV и NOVA, а продукта е евтин).

Пример за реклама "готин лаф".

http://vbox7.com/play:9a02cd31
http://vbox7.com/play:b815c11f
http://vbox7.com/play:3845d626

Рекламите на големите холдинги използват друг метод - с поука. Дълга реклама с някаква поучителна история и чак накрая сложат за 2-3сек. какво всъщност са рекламирали. Запомняш поуката, а от там после, като се сетиш за извода и веднага ти идва и марката. И става запомняща се реклама.

Нещо подобно... имаше доста съвременни реклами, ама явно на мен не са ми повлияли, щом съм ги забравил.
http://vbox7.com/play:0367a895

http://vbox7.com/play:387155a0

<1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 >

Коментар

за нас | за разработчици | за реклама | станете автори | in english  © 1998-2024   Experta Ltd.