Thank you for contacting Canon Support. Your reference/ticket number is 976882. We are sorry to hear about the problems you are having with your Canon MP540.
With regards to your query would like to inform you that when yuor MP540 has no more ink in the cartridge or if you take one out, it recognises it as a part missing. Therefore you receive that errormessage. When the device thinks that a part ( in this case your cartridge) is missing it will not function at all, this is the way the machines are designed, in order for you to use your MP540 again you will need to replace the cartridge with a new, genuine and original Canon cartridge.
I hope this information is sufficient and of use to you.
Това ми пратиха от Канон.И до колкото съм наясно с английския.Те казват ,че устройството е така проектирано,че като то мисли ,че липсва патрон с мастило/в случая няма мастило и си мисли ,че го няма целия патрон /,спира да работи всичко.Или накратко казано .... ми казват да си купя нови патрончета с мастило ако искам да ползвам скенера отново ....
Лично съм много разочарован от това,че ш*баната машина е така разработена.
ПП:Все пак си мисля ,че има начин да заобиколя тази грешка чрез някой трик .... ,но тия от Канон не искат да го споделят ...
Ако има някой пич ,който се е занимавал повечко с принтери или нещо от сорта нека сподели ... какво мисли по въпроса ...
Благодаря :)