download.bg
 Вход Списание  Новини  Програми  Статии  Форум  Чат   Абонамент  Топ95   Архив 

Въпрос за един хладилник Либхер

<1 2 3 4 5 >

Автор
Съобщение
океан
Чет, 17.06.10, 12:24
kookki
Повикай някой ,който разбира да го погледне.Защото може да е повредено само релето и компресора да е здрав. И не го включвай до като не го видят,защото може и мотора да загине ако е все още здрав.
phrozencrew
Чет, 17.06.10, 13:31
Тоя компресор HVY 75 AA е с PTC. Много лесно може да се провери дали е изгоряла някоя от намотките - пусковата или работната. Трябва само да се стигне до терминалите на компресора и да се измери съпротивлението между отделните изходи. За целта трябва да се свали целия контролен модул на компресора, което е лесна задача, но е много важно да се запомнят или направо да се отбележат кой кабел къде се вързва. Ще покажа една снимка на модула с вързан защитен кабел:

Показал съм кой е болта, който трябва да се развие, за да се свали модула. Самия модул се измъква много лесно с леко придърпване. Ако е "запекал", можеш да си помогнеш лекичко с отверка. След като се свали модула се откриват изходите на компресора. Единия - средния винаги е общ, а другите два са за пусковата и работната намотки.

 В момента не мога да ти кажа, кой е за пусковата и кой за работната. Но може да се премери съпротивлението с един мултиметър. Специално за този компресор съпротиелнията трябва да са близки до показаните на схемата по-долу:

Този компресор е със студова мощност 88 W. Добре е да се намери същият или може да се замени с компресор с подобна мощност. Знам, че го заменят с налог на Embraco EMY 40 CLC. Системата може да се зареди с 46 г. R600a, но тези данни можеш да ги видиш на оня етикет.
До колкото разбрах, хладилника не е в гаранция. Ако искаш ми напиши в кой град точно се намира хладилника и от къде е купен, за да опитам да разбера кой е най-подходящият сервиз, ако нямаш човек, който да свърши работата де.
ПС: В Плевен, както и в много други градове, сервиза на либхер е ПАН Сервиз. Телефон за Плевен : 0897 996 221

редактиран от phrozencrew на 17.06.10 14:33
kookki
Чет, 17.06.10, 23:11
Нед , идея си нямаш колко съм благодарен за съдействието ти и на другите включили се. Компресора работи супер недоловимо установих го по твоя метод да сложа ръка върху него и да включа щепсела. 10 секунди обаче след включването му релето цъква и компресора спира.
Съпротивленията са ( в съответствие с твоята схема ):
Горе в ляво 24 ома ;
Горе в дясно 19 ома ;
Долу 44 ома.
Възможно е мултицеда ми да не е много верен и да занижава малко, защото не съм го носил за настройки и е среден клас .Все пак не е от пазара но не гарантирам
Надявам се да е виновно реленцето , но ти ще кажеш дали е така.
Ако някой ден се отдаде възможност , да знаеш че много бири ще пием
kookki
Чет, 17.06.10, 23:13
Океан благодаря ти за съвета ,но се стърпях и го включих след замерванията.

Вътре на етикета пише 6 кг/24ч , 120w , r600a 46 грама има и разни номера , ако е необходимо ще ги напиша. Но се надявам вече проблема да е известен

редактиран от kookki на 17.06.10 23:17
anonymous
Пет, 18.06.10, 14:27
Ако беше повредено релето, нямаше въобще да включи.. Разбира се, ако е само реле, ако има в него електроника...
океан
Пет, 18.06.10, 19:25

RE: Въпрос за един хладилник Либхер

” Ако беше повредено релето, нямаше въобще да включи.. Разбира се, ако е само реле, ако има в него електроника... „

Защитното реле,което изключва няма нищо общо с пусковото реле.

kookki
Ако можеш измери работния ток на компресора.Така ще стане ясно къде е повредата.Можеш да шунтираш защитата.Няма какво да губиш. Ако не е наред компресора след няколко минути ще изгори напълно,ако е наред ще работи продължително.Ако работи 15 минути и не е нагрял много значи защитата е за хвърляне.

редактиран от океан на 18.06.10 19:46
phrozencrew
Пет, 18.06.10, 19:39
Защита на компресора, която е навряна в оня модул се състои от стартово реле и кликсон. И двете могат да се прецакат, макар че кликсона много по-рядко. Най-лесно е да се сложи едни нов стартов модул и да се пробва, но с наличните средства е сложна задачка.
Затова да продължим да чоплим компресора. За целта са необходими едни амперклещи (друг вариант не ми идва на акъла) и се прави един кабел с раклонение на единия проводник, а на другия проводник се монтира прекъсвач (някакво ключе). Добре ще е да се намерят и читави крокодилчета, с които ще се закачим към изходите на компресора. Целта е да се изгради мрежа и да се проследи качването на ампеража, за да се разбере дали наистина не е отишъл компресора. Възможно е всичко по намотките (стартова и работна) да е ок, но да има друг проблем, като заклинено бутало, липса на масло и ...т.н.
Ето как трябва да изглежда простичката схема с подръчни средства:

Как да се направи теста, дали компресора ще стартира нормално. След като се знае какво е съпротивлението, би трябвало да очакваме, че по-високото съпротивление е от към стартовата намотка. Към нея включваме и изхода с прекъсвача. Закачаме и останалите кабели. Т.е. подаваме захранване и към двете намотки - така, че от начало при стартирането прекъсвача трябва да е включен. Пускаме Ампер-клещите, започваме да наблюдаваме ампеража и включваме системата в мрежата. След около 2-3 секунди изключваме прекъсвача към предполагаемата стартова намотка. Ако компресора продължи да работи и имаме 0.7-0.8 А, тогава всичко би трябвало да е нормално. Оставяме го така десетина 5-10 минути и с допир върху втечнителя преценяме дали хладилния агент започва да се втечнява. За 10 минути би трябвало нагнетателната тръба да стане поне 40-45 градуса и да се усеща топла.

Ако при включването получим продължителен висок ампераж от порядъка на 4-5А и нагоре, примерно 7-8А (това не бива да се оставя повече от 10-12 секунди, иначе ще ни изгори бушона!!!), тогава имаме 2 варианта:
1. Объргкали сме пусковата намотка с работната. Разменяме местата на 2-та кабела и тестваме отново
2. Компресора със 100% сигурност е отишъл на кино!

ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се спазват мерки за безопасност!!!!!
ПС: Ако не си сигурен какво правиш, повикай някой който разбира!

редактиран от phrozencrew на 18.06.10 19:59
anonymous
Пет, 18.06.10, 19:59

RE: Въпрос за един хладилник Либхер

” За целта са необходими едни амперклещи (друг вариант не ми идва на акъла) и се прави един кабел с раклонение на единия проводник, а на другия проводник се монтира прекъсвач (някакво ключе). „
И да, все пак не говорим за 7-8 А, а за 700-800мА, така, че един мултицет, среден клас би свършил работа (само като идея)
океан
Пет, 18.06.10, 20:12

RE: RE: Въпрос за един хладилник Либхер

” И да, все пак не говорим за 7-8 А, а за 700-800мА, така, че един мултицет, среден клас би свършил работа (само като идея) „
Пусковия ток ще го унищожи.Над 10 ампера е.
Човек се учи докато е жив.Не се засягай.
phrozencrew
Пет, 18.06.10, 20:26
океан е много печен и друг път е доказвал, че доста разбира!!!
Абсолютно се съгласявам. Бих добавил само, че в първите секунда-две на включването може да се достигне до консумация над 500-700 W на някои компресори за домашни хладилници.
И друго се сещам за тоя модел HVY 75 - може да работи и с и без елктро-кондензатор. Ако му се бучне едно кондезаторче, може да спести някой лев годишно от сметката за ток.
Ако ви идват други идеи, споделяйте. Аз по принцип не работя така, защото имам възможност да ползвам техника, която е много по-автоматизирана и защитена. А и от електротехника грам не отбирам. Ще се радвам да науча нещо интересно и практично. В този форум рядко се споделят такива неща, а в професионалните всеки си пази хляба и там се говори с половин уста. Благодаря, че се включвате в темата! А Калоян май наистина е решил да се бори сам с проблема доколкото може, за което му свалям шапка!
Разбирането е ключът към решението!

<1 2 3 4 5 >

Коментар

за нас | за разработчици | за реклама | станете автори | in english  © 1998-2024   Experta Ltd.