download.bg
 Вход Списание  Новини  Програми  Статии  Форум  Чат   Абонамент  Топ95   Архив 

Ще падне ли батерията на електромобил в задръстване при голям студ?

Виж новината

Автор
Съобщение
johnmotson
Съб, 15.01.22, 18:43
Айс, приятелю! Не искам да се впускам в излишни дебати, мога! Бай и живо-здраво.

iceman_
Съб, 15.01.22, 21:19
Ок, Джони , приятелю!

karadzha
Съб, 15.01.22, 22:08
” Ок, Джони , приятелю!

Наздраве и от мен!

Колите с ДВГ още дълго време ще са актуални! И днешните електромобили дълго време има да ручат леб, докато стигнат първоспоменатите!

iceman_
Съб, 15.01.22, 23:42
Електрокарите - никога, nada, никогда, never, jamais, никогаш ... няма да "стигнат" тези с ДВГ.

Пояснявам - нито са по-евтини, нито са по-чисти, нито са по-мощни и тн...
Че не са евтини - е ясно и на децата, че не са мощни също. Но и не са зелени - линк, линк - също.

Ще дам и примери - самолети на батерии /за превоз на товари и пътници/ няма и никога няма да има. Танкове - няма, няма и да има, трактори, изтребители, самосвали, дори - и ТИР-ове. Да, за последните се правят някакви опити , но 1/3 от теглото е за некви батерии, които ще се сменяват по веднъж на година.
Освен това - тока съвсем не е безплатен - към днешна дата в Германия беше направено проучване, че разхода на една електричка е приблизително колкото 3лт. бензин/100км. А и лития (Li) ще свърши преди петрола.

Да - не са по-евтини, нито са по-чисти, нито са по-мощни и тн... но и целта им не е такава.

редактиран от iceman_ на 16.01.22 10:11
spursy
Пон, 17.01.22, 12:06
” Електрокарите - никога, nada, никогда, never, jamais, никогаш ... няма да "стигнат" тези с ДВГ. „

Когато са се появили първите двигатели е имало влакове и кораби на въглища. Вероятно хората също са казвали, че бензина никога няма да стане масов, защото нито е толкова ефективен, по-скъп е и е по-малко мощен.
Електрическите коли са едва в началото на развитието си. Тепърва ще стават по-евтини, по-чисти, по-мощни. Те дори в момента имат по-добро ускорение. Добрата новина е, че за разлика от ДВГ, сега няма да чакаме 120 години, за да се развият до подобно високо ниво.

редактиран от spursy на 17.01.22 16:07
iceman_
Пон, 17.01.22, 16:54
” ... Добрата новина е, че за разлика от ДВГ, сега няма да чакаме 120 години, за да се развият до подобно високо ниво. „

Електрокарите са се "развили" ... много отдавна. Проблема е - в батериите! Засега капацитетът им спрямо теглото НЕ позволява съхранение на толкова енергия , че да може да Фръкне самолет или да се сложи на ТИР, танк и другите дето изброих.
Но ти Спърси сигурно го знаеш това и не е нужно много да те убеждавам.
Е, чакаме да се "развият" , нали? И ще чакаме и повече от 120г. ако не се намери качествено нов носител на ток, дето да замени литиевите батери. С теЯ батерии няма да стане, физически е невъзможно, колкото и да се "развиват"

Та затова тази статийка е РЕКЛАМА.

spursy
Вто, 18.01.22, 09:48
Нека се придържаме към автомобилите, какви самолети и танкове...
Батериите се развиват и е странно, че не го отчитате. Предишните батерии, за да бъдат с този капацитет щяха да са колкото цялата кола, нямаше да могат да се зареждат за 20 минути (и не, това не ги убива за година). Сега е достигнато това ниво, но повтарям, че сме едва в началото. Постоянно се тестват различни нови неща, батерии с друг състав, различни материали, с различна плътност, тегло и т.н.
Не сме седнали да чакаме, те ще се развият и без вашето одобрение. Да сме живи и здрави и ще виждаме процеса пред очите ни бъдещите години.

п.п. това не статийка, а обикновена новина. Думата реклама има друго значение поне за мен. В случая двама ентусиасти са закарали две коли на студено и са ги оставили да работят на място за 20 часа. Който не вярва, да направи той тест с неговата кола (бензин или дизел) и да документира процеса и резултатите, така ще има новини (реклами) и за него.

iceman_
Вто, 18.01.22, 15:44
Към днешна дата ситуацията с тези батерии /и от там - коли/ е такава -много скъпи, много замърсяващо производство, много малък капацитет, много бавно зареждане, почти никаква инфраструктура. А да очакваме , че капацитета ще се увеличи драстично е все едно да вярваме в Дядо Мраз /Коледа/. Аз не вярвам. А, след като очевидно, няма да има увеличение на капацитета - няма да има и съществено поевтиняване. Поне не и докато не се измисли друга технология, не - литиева (Li).
В предишния писах , че разхода на електричките не е нула (0) лв./100км. , а е сравнимо с около 3лт. бензин/100км. Не съм си го измислил аз. Като сложим и това, че за заряд в дома от контакт една нощ не стига - не знам повече какви доводи да давам още.
Хайде да си представим още нещо - В София има около 1 000 000 автомобила ... ако всички станат електрички - КАК ЩЕ СЕ ЗАРЕЖДАТ??? И къде???
Това са глупости!!! И - РЕКЛАМА.
Глупава реклама.
spursy
Сря, 19.01.22, 12:53
” В предишния писах , че разхода на електричките не е нула (0) лв./100км. , а е сравнимо с около 3лт. бензин/100км. Не съм си го измислил аз. Като сложим и това, че за заряд в дома от контакт една нощ не стига - не знам повече какви доводи да давам още.

Е 3/100 е страхотен разход от към финанси, сравнено с 7, 8 или над 10 в зависимост от колата с ДВГ.
И как да не стига заряд в контакт за 1 нощ? В София от противоположните Надежда до Младост са 15 км. Хайде да ходя и до Люлин и да се върна през Дружба и да пообикалям в центъра, колко километра ще навъртя за ден? Доста по-малко от възможните над 400 и батерията няма да е празна дори наполовина. Прибирайки се от работа и включвайки колата в 19:00, до другата сутрин отдавна ще е заредена напълно.

iceman_
Сря, 19.01.22, 13:50
” Е 3/100 е страхотен разход от към финанси, сравнено с 7, 8 или над 10 в зависимост от колата с ДВГ.
И как да не стига заряд в контакт за 1 нощ? В София от противоположните Надежда до Младост са 15 км. Хайде да ходя и до Люлин и да се върна през Дружба и да пообикалям в центъра, колко километра ще навъртя за ден? Доста по-малко от възможните над 400 и батерията няма да е празна дори наполовина. Прибирайки се от работа и включвайки колата в 19:00, до другата сутрин отдавна ще е заредена напълно. „

Не, не разбрах как и къде - 1 000 000 автомобила ЕДНОВРЕМЕННО ще се зареждат?
И - като се заредят /ако се заредят/ - до къде ще стигнат???

Коментар

за нас | за разработчици | за реклама | станете автори | in english  © 1998-2024   Experta Ltd.