download.bg
 Вход Списание  Новини  Програми  Статии  Форум  Чат   Абонамент  Топ95   Архив 

Анимациа

<1 2 >

Автор
Съобщение
anonymous
Пон, 12.06.06, 22:54

RE: RE: Анимациа

” На сайта на Blender (blender.org) има подробна документация. Има и читав самоучител, който можеш да си дръпнеш и да си го ползваш офлайн. „
мерси много..За начинаещите като мен предлагам Poser 6 за правене на човешки фигури (3D).Лесна е и е едно начало все пак.Научиx за нея от едно англииско списание "3D" и е много елементарна.
anonymous
Пон, 26.06.06, 14:55
Интересно е да предложиш на начинаещ шофьор да кара тир. Респективно да накараш начинаещ да се учи от 3DS Max или Maya. Там е бъкано с бутони за какво ли не та чак да ти се завие главата. Блендер също не е много лесна за първи стъпки.
Аз препоръчвам Anim8or : http://anim8or.com
Много сила събрана само в по-малко от 1 МБ!!!
Така съм я разцъкал, че мога да моделирам всяка форма за нула време;)
Aко някой реши да се захване с нея нека да посети уебсайта ми:
http://anim8or.hit.bg
Там можете да намерите урочета (на английски съм ги писал, поради липсата на интерес от БГ) и e-mail за контакти.
редактиран от anonymous на 26.06.06 14:56
boy4o
Вто, 27.06.06, 10:42
Пробвах го този Anim8or. Направо трепе мечки и рути вигвами! Не е чак МАХ, ама си е як .
Ирония на съдбата: не е по-лесен за работа от МАХ-а, даже доста прилича. Разбира се е далече от психопатния интерфейс на Блендера.
За начален старт в 3D-заниманията тази програма е върха.
anonymous
Вто, 27.06.06, 14:26
Я да питам нещо преди да я сваля тази програма. Става ли за моделиране на ландшафт и строителни обекти? Например да се направи триизмерно изображение на град Хисаря през античността?
boy4o
Чет, 29.06.06, 16:17

RE: Анимациа

” Я да питам нещо преди да я сваля тази програма. Става ли за моделиране на ландшафт и строителни обекти? Например да се направи триизмерно изображение на град Хисаря през античността? „
На конкретен въпрос - конкретен отговор:
Специално нацъках Anim8or-а с оглед на архитектурни обекти. Оказа се, че (както за всеки моделер) и в тази програма няма проблем за конструиране на доста сложни архитектури. Но само дотук. Нататък става по-неясно. Зависи от структурата на обекта, от фактурата на повърхностите, от обкръжаващия ландшафт и т.н. Изводът ми е, че за съвременни неща Anim8or вероятно може да се използва. За средновековна или по-стара - едва ли.

Проблемът произтича от възможностите, които Anim8or дава за наподобяване на релефност, отражателност, прозрачност на повърхнините. В резултат всички модели, правени в него имат някак "облизан" вид, някак сякаш са пластмасови. Докато старинните сгради, строени с камъни и тухли имат неравна, ръбеста структура. По-долу ще сложа две картинки (правени са на Блендер), които показват разликата. Едната е правена с използване на имитация за релефност, другата - без! Заради същата особеност е отчайващо занимание да моделираш трева, листа - такива работи: да забравим за реалистичния ландшафт! Възможностите за създаване на прозрачни и отразяващи овърхности (вода, а бива ли Хисаря без вода ) също са предимно символични.

Това е едната причина да не мога да препоръчам Anim8or за толкова прецизна работа като този проект.

Другата причина е, че такъв проект е нещо безумно сложно, многоаспектно, ще иска зверски много работа и, вероятно, не от сам човек. Обаче Anim8or няма въобще никакви средства за екипна разработка, обединяване на по-дребни обекти в една сцена, импорт на готови елементи, разделяне на големи и сложни конструкции на по-малки обекти и пр.

За съжаление, не мисля, че и Блендер-а е много подходящ, пак заради горната причина. Е, има някои развойни средства, може да се използва за целта, ама ще бъде неизразима мъка. Трябва си сериозна програма, но пък те са скъпи и не бива да ги кракваме заради идиотските закони за авторското право...

Това са обещаните картинки:

anonymous
Чет, 29.06.06, 16:56
Бойчо мерси, даде ми много изчерпателен отговор. Явно ще се опитам да се захвана с нещо по-елементарно, на първо време някоя отделна сграда с ясен архитектурен план.
boy4o
Чет, 29.06.06, 17:06

RE: Анимациа

” Бойчо мерси, даде ми много изчерпателен отговор. Явно ще се опитам да се захвана с нещо по-елементарно, на първо време някоя отделна сграда с ясен архитектурен план. „
Давай, ще помагам ако мога!
anonymous
Пет, 14.07.06, 17:48
[quote]Обаче Anim8or няма въобще никакви средства за екипна разработка, обединяване на по-дребни обекти в една сцена, импорт на готови елементи, разделяне на големи и сложни конструкции на по-малки обекти и пр.
[/quote] Всичкото това го може;) Вервай ми!
Ето това съм направил последно:

Над 100 обекта, групирани и закачени на кости от скелета.
Не съм пробвал, но съм чувал че могат да се импортнат около 1000 обекта в една сцена без проблем.
Можеш да създаваш колкото си искаш "мрежи" в един обект и да ги групираш. Да импортваш можеш 3ds, obj, старите версии lwo, и нативния an8 формат.
По отношение на пластмасовостта. Ами просто си играеш с материалите - има си канали за diffuse, ambient, specular, envimap, bumpmap и можеш да си поставяш картинки за текстури.
Недостатък е че raytracer-а не поддържа огледални обекти, и сянка през полупрозрачни обекти (засега) Новата версия ще има plug-in поддръжка и подобрен raytracer. Изобщо върви напред.
За старт е номер 1
И се радвам че има и други, които го харесват:)
Ако някой има въпроси нека ми пише на e-mail-а ще му помагам с каквото може.

anonymous
Сря, 19.07.06, 13:48

Съвсем пресен Български форум за Аnim8or

Ето ви линк.
http://pub34.bravenet.com/forum/2863821367/
Всеки който се интересува може да пише там.
Ще се пробвам да видя дали мога да се справя като модератор:)

<1 2 >

Коментар

за нас | за разработчици | за реклама | станете автори | in english  © 1998-2024   Experta Ltd.