download.bg
 Вход Списание  Новини  Програми  Статии  Форум  Чат   Абонамент  Топ95   Архив 

въпрос за blender?

<1 2 3 4 5 6 7 8 >

Автор
Съобщение
zlatena
Съб, 12.04.08, 10:51

RE: въпрос за blender?

” Има ли по книжарниците учебник на български за Blender? Без да се чете не може да се напредне... „
Няма...или поне аз незнам към днешна дата да съществуват такива...
Знам обаче че Руския език не ти е чужд...защо не се насочиш натам...
http://blender3d.org.ua/cgi-bin/def.pl?nt/164
Линк
... може и вече да си претърсил ... но според мен Там е алтернативата...
anonymous
Съб, 12.04.08, 12:18
Благодаря за линковете! Аз имам ръководство на руски, но и това ще прегледам.
phrozencrew
Сря, 01.07.09, 13:10
Йес! Новата версия Blender 2.49a има интересни нововъведения. Особено за любители фотографи като мен. Вкарали са много лесно настройване на дефокуса (DoF), като вече си става с fStop-a на камерата. Нагласяш си блендата да е много отворена, на 2.8 примерно и почва да маже, та се къса.
И друго нещо много ме изкефи. В тази версия са добавили блърване на сянката дори и за светлина от слънце! От кога го чаках това .
Ето и двете новости (DoF и Soft Shadows) в един рендер:

DoF_Blurred_background.zip
Жалко, че успяха да оправят рендера и все още има назъбване по ръбовете на формите :(. Има и друга неприятност. Вече има отделно меню Render, в което се добавят външни рендери (любимия ми е YafRay), но не ми разпозна инсталираните вече, а нямам администраторски права за да си инсталирам наново рендери. Това си е направо гадно!

PS: Да допълня една настройка, че малко се чудих как съм го правил тоя DoF:

редактиран от phrozencrew на 23.10.09 15:30
angelicstar
Сря, 01.07.09, 14:47
Ами то YafRay вече го зарязаха.
Сега го работят като нов проект. YafаRay. Блендера вече работи за него, сигурно затова ти се леши със старото YafRay. Ама и на новото още не са направили интеграция, трябва да експортираш първо и после да рендиш.
кака.лара
Чет, 10.09.09, 15:59
Вече са го интегрирали YafaRay в Блендера.

Ама интеграцията върви през менюто за експорт
angelicstar
Пет, 23.10.09, 11:48
Ами да питам някой знае ли какъв е размерът на кадъра на блендерската камера. Или поне как може да се сметне.
Или какво е фокусното разстояние на окото на човек.
Номерът е, че като моделирам някакъв реален обект в Блендера и после сравня рендваното с това, което виждам реално има голяма разлика. Меня фокуса на камерата и размликата расте и намаля по малко. Искам да докарам фокуса до съвпадане на рендваното с истинското.
phrozencrew
Пет, 23.10.09, 14:28
Мисля, че е ъгъла на виждане да е поне 20-25мм, а може би с перфиферното зрение да се доближи и до FishEye обективите и да стигне до 14-18mm. Просто предположение.
кака.лара
Пет, 23.10.09, 15:28
Нещо не мога да разбера много въпроса.
Какво фокусно разстояние на очите. За всеки човек е различно, м/у 25 мм и 45 мм. Как да ти знам фокуса на очите, като не съм ги виждала? Стандартната камера на блендера е 35 мм, долу-горе по средата.
Във фотографията се смята за нормален обектив с фокус 42-43 мм при "лайка" формат /24х36/. Не знам защо блендерджиите са избрали фокус 35 , тяхна си работа.
Но виж тук. Малко навътре в страницата има нещо за зрителни ъгли и т.н. С все формули.
И си смени аватара, че тоя нещо ми лази по нерва!
angelicstar
Пон, 26.10.09, 11:49
Много мерси, Како!
Това сигурно ще ми свърши работа.
*****
Пий валерян за нервите!
angelicstar
Чет, 29.10.09, 14:28
Ами който го интересува размерът на кадъра е 32 х 42,667 мм.
Това дава зрителен ъгъл 45 градуса по отвесната страна на кадъра. Става дума за 35 мм. камера.
За 45 градуса по диагонала трябва 64,4 мм. обектив.
кака.лара
Чет, 05.11.09, 13:31
Интересна информация!
А фокусът на очите ти колко е?
---
Абе детенце, ти тоя аватар ще го смениш ли?
insecteater
Чет, 05.11.09, 14:09
Дръж аватара. Не се поддавай на външни агресори.
angelicstar
Чет, 05.11.09, 14:52
Няма да се поддавам. iNo pasaran!

*****
Ами не мога да намеря колко ми е фокусното разстояние на очите, ама с 29 - 30 мм камера долу-горе се съвпадна рендваното с истинското.

phrozencrew
Съб, 12.03.11, 22:22
Много често Web-дизайнерите (а и други дизайнери) използват една техника за рендване на 3D изображение, като фона е едноцветен и се вижда сянката само на обекта. Някои така си правят и т.нар. png-рендери, с които е пълна мрежата. Логотата и други елементи по сайтовете седят много ефектно, когато се използва тази техника, особено когато се добави и огледално отражение. С Photoshop или Gimp подобно изображение би коствало часове безмислен труд и пак няма е толкова реално. Затова се предпочитат 3D-рендери.
Няма да обяснявам на широко как се прави, защото няма нужда. Единственото, което е необходимо е под елемента да се добави един Plane, на който да се зададе опция "Only Shadows":

Ето и файла: dbg.blend

ПС: А са да видим как се слага отражение на надписа?

<1 2 3 4 5 6 7 8 >

Коментар

за нас | за разработчици | за реклама | станете автори | in english  © 1998-2024   Experta Ltd.