Автор |
|
zlatenaСъб, 12.04.08, 10:51 | RE: въпрос за blender?
” Има ли по книжарниците учебник на български за Blender? Без да се чете не може да се напредне... „
Няма...или поне аз незнам към днешна дата да съществуват такива... Знам обаче че Руския език не ти е чужд...защо не се насочиш натам... http://blender3d.org.ua/cgi-bin/def.pl?nt/164Линк... може и вече да си претърсил ... но според мен Там е алтернативата... |
|
anonymousСъб, 12.04.08, 12:18 |
Благодаря за линковете! Аз имам ръководство на руски, но и това ще прегледам. |
|
phrozencrewСря, 01.07.09, 13:10 |
Йес! Новата версия Blender 2.49a има интересни нововъведения. Особено за любители фотографи като мен. Вкарали са много лесно настройване на дефокуса (DoF), като вече си става с fStop-a на камерата. Нагласяш си блендата да е много отворена, на 2.8 примерно и почва да маже, та се къса. И друго нещо много ме изкефи. В тази версия са добавили блърване на сянката дори и за светлина от слънце! От кога го чаках това . Ето и двете новости (DoF и Soft Shadows) в един рендер:
DoF_Blurred_background.zip Жалко, че успяха да оправят рендера и все още има назъбване по ръбовете на формите :(. Има и друга неприятност. Вече има отделно меню Render, в което се добавят външни рендери (любимия ми е YafRay), но не ми разпозна инсталираните вече, а нямам администраторски права за да си инсталирам наново рендери. Това си е направо гадно! PS: Да допълня една настройка, че малко се чудих как съм го правил тоя DoF:
|
|
angelicstarСря, 01.07.09, 14:47 |
Ами то YafRay вече го зарязаха. Сега го работят като нов проект. YafаRay. Блендера вече работи за него, сигурно затова ти се леши със старото YafRay. Ама и на новото още не са направили интеграция, трябва да експортираш първо и после да рендиш. |
|
кака.лараЧет, 10.09.09, 15:59 | |
|
angelicstarПет, 23.10.09, 11:48 |
Ами да питам някой знае ли какъв е размерът на кадъра на блендерската камера. Или поне как може да се сметне. Или какво е фокусното разстояние на окото на човек. Номерът е, че като моделирам някакъв реален обект в Блендера и после сравня рендваното с това, което виждам реално има голяма разлика. Меня фокуса на камерата и размликата расте и намаля по малко. Искам да докарам фокуса до съвпадане на рендваното с истинското. |
|
phrozencrewПет, 23.10.09, 14:28 |
Мисля, че е ъгъла на виждане да е поне 20-25мм, а може би с перфиферното зрение да се доближи и до FishEye обективите и да стигне до 14-18mm. Просто предположение. |
|
кака.лараПет, 23.10.09, 15:28 |
Нещо не мога да разбера много въпроса. Какво фокусно разстояние на очите. За всеки човек е различно, м/у 25 мм и 45 мм. Как да ти знам фокуса на очите, като не съм ги виждала? Стандартната камера на блендера е 35 мм, долу-горе по средата. Във фотографията се смята за нормален обектив с фокус 42-43 мм при "лайка" формат /24х36/. Не знам защо блендерджиите са избрали фокус 35 , тяхна си работа. Но виж тук. Малко навътре в страницата има нещо за зрителни ъгли и т.н. С все формули. И си смени аватара, че тоя нещо ми лази по нерва! |
|
angelicstarПон, 26.10.09, 11:49 |
Много мерси, Како! Това сигурно ще ми свърши работа. ***** Пий валерян за нервите! |
|
angelicstarЧет, 29.10.09, 14:28 |
Ами който го интересува размерът на кадъра е 32 х 42,667 мм. Това дава зрителен ъгъл 45 градуса по отвесната страна на кадъра. Става дума за 35 мм. камера. За 45 градуса по диагонала трябва 64,4 мм. обектив. |
|
кака.лараЧет, 05.11.09, 13:31 |
Интересна информация!А фокусът на очите ти колко е? --- Абе детенце, ти тоя аватар ще го смениш ли? |
|
insecteaterЧет, 05.11.09, 14:09 |
Дръж аватара. Не се поддавай на външни агресори. |
|
angelicstarЧет, 05.11.09, 14:52 |
Няма да се поддавам. iNo pasaran!
***** Ами не мога да намеря колко ми е фокусното разстояние на очите, ама с 29 - 30 мм камера долу-горе се съвпадна рендваното с истинското. |
|
phrozencrewСъб, 12.03.11, 22:22 |
Много често Web-дизайнерите (а и други дизайнери) използват една техника за рендване на 3D изображение, като фона е едноцветен и се вижда сянката само на обекта. Някои така си правят и т.нар. png-рендери, с които е пълна мрежата. Логотата и други елементи по сайтовете седят много ефектно, когато се използва тази техника, особено когато се добави и огледално отражение. С Photoshop или Gimp подобно изображение би коствало часове безмислен труд и пак няма е толкова реално. Затова се предпочитат 3D-рендери. Няма да обяснявам на широко как се прави, защото няма нужда. Единственото, което е необходимо е под елемента да се добави един Plane, на който да се зададе опция "Only Shadows":
Ето и файла: dbg.blend ПС: А са да видим как се слага отражение на надписа? |
|