В съвременния свят рязко нараства ролята на мобилната телевизия за мобилни телефони или джобни компютри. В своя статия Оргад предсказва развитието на мобилната телевизия. Тази телевизия силно ще се различава от обикновената. Например съдържанието, създадено от зрителите, както свидетелства бурният успех на YouTube, ще е ключова особеност на мобилната телевизия. Потребителите ще използват все повече своите мобилни телефони за създаване на видео, а новите платформи за разпространение на информация разпределят клиповете между останалите потребители.
Следващият важен момент - самите зрители сами съставят своя собствена програма. Това ще са най-вече кратки, синтезирани новини, спорт, сериали, музика, детски програми, конкурси и викторини. По-голяма интерактивност на мобилната телевизия в сравнение с традиционната е друга отличителна черта на новата медия.
Телевизионните оператори ще снимат по-специални кадри за мобилната телевизия. Заради малкия размер на екрана ще се увеличи дялът на "говорещите глави" и близките планове, а общите панорами ще намалеят на брой. Ще се снимат т.н. mobisodes - много кратки, но завършени видеоклипове, които ще могат да се гледат в движение. В мобилната телевизия ще господстват 5-секундни рекламни клипове. Възможно е автоматично да се представя реклама към конкретна целева аудитория.
Шени Оргад счита, че ще нарасне ролята на съдържанието от типа "тук и сега", което ще се предоставя на потребители, които са на определено място.
Източник: membrana.ru.