Графичната обработка със средствата на централния процесор на компютъра изглежда вече остаряла, защото в съвременните системи се извършва апаратно от специализирани графични процесори (GPU). Австралиецът Брус Дел (Bruce Dell) е разработил нова технология, наречена Unlimited Detail позволяваща да се постигнат същите и по-добри резултати, но на програмно ниво.
От демонстрационното видео може да се види, че се използва технология, различна от стандартната, базирана на многоъгълници (полигони) технология за представяне на триизмерните обекти. Unlimited Detail описва обектите като съвкупност от триизмерни пиксели (атоми) с различен цвят. Новото в алгоритъма е обработката само на атомите, влияещи на изображението в монитора, а не на всички пиксели - нещо, което позволява да се постигнат забележителни резултати със сравнително скромни изчислителни ресурси. Естествено, представителите на някои компании (например Nvidia) са скептично настроени към новата технология и твърдят, че тя реално не може да обезпечи приемливо качество на графичното изображение. Самият Брус Дел счита, че неговата технология може да даде на бъдещите компютърни игри ново, много по-качествено ниво на графиката. Едва ли ще станем свидетели на замяната на скъпите графични процесори само със специализирано програмно осигуряване, но ако тази нова графична технология излезе успешна, напълно е възможно цената на сега разпространените графични карти да се понижи.