Юнивърсъл Мюзик Груп, компанията, която издава музиканти като Ю Ту и Марая Кери, пуска три нови серии компактдискове в Европа. Новата гама включва както луксозни версии, така и съвсем семпли дискове в картонени обложки. Всички те са създадени, за да се съревновават с албумите, продавани онлайн. Въпреки истерията около онлайн музикални магазини като iTunes, по-голямата част от музиката все още се продава на компактдискове, във същия вид, в който се продава вече няколко десетилетия.
"Решихме, че трябва да възродим усещането за потребителя от покупката на нов диск", каза Макс Хоул, изпълнителен вицепрезидент в Маркетинг отдела на Юнивърсъл. "Деветдесет процента от това, което продаваме са реални стоки, а и при компактдисковете не е имало особено раздвижване в последните двадесет години."
Едната от сериите на Юнивърсъл ще се продава в кутии, които са много по-здрави и издръжливи от стандартните кутии за дискове. Юнивърсъл планира да поеме извънредните производствени разходи, които се изчисляват на около 3 до 5 евроцента за диск. Въпреки че от фирмата все още не са определили цени на дребно за новите си серии, вероятно те ще се продават за около 20 евро за луксозната серия, 15 евро за стандартната и 10 евро за евтината серия. От компанията очакват увеличение на продажбите с около 10% тази година в следствие от новата инициатива. Същевременно в Юнивърсъл предвиждат до 2010 25% от продажбите да стават онлайн.