MySpace е поредната компания, която ще се опита да конкурира
музикалния магазин iTunes на
Apple Computer Inc., но за разлика от другите фирми, тя вече може да се похвали с над 106 милиона потребители и подкрепата на дъщерната
News Corp.
”Целта ни е да бъдем един от най-големите онлайн музикални магазини в света”, заявиха от MySpace. “Всички, с които сме разговаряли по въпроса, споменават необходимостта от алтернатива на iTunes и iPod. MySpace може да бъде тази алтернатива.” През последната година MySpace стана най-посещавания единичен сайт сред потребителите в САЩ. До края на 2006-та той ще предлага песните на независими групи, които не са подписали договори със звукозаписни компании. От MySpace казаха, че над 3 милиона групи може да представят своята музика. Групите сами ще преценят колко да струват песните, като включат и таксата на MySpace за разпространението им, съобщиха от Snocap, които ще поддържат новата система за електронна търговия. Песните най-вероятно ще се разпространяват в защитен от копирания вариант на MP3 формата.