“През последните пет години нашата марка се затвърди в съзнанието на потребителите. Сега е време да влезем както в съзнанието, така и в сърцата им. Мобилните апарати заемат все по-важно място в живота ни, затова е необходимо нашата марка да се отличава от другите с енергия, страст и вълнение.”, казва Ди Дута, CVP и Маркетинг директор на Sony Ericsson.
Идентичността на марката включва нова гама от изпълнени с живот цветове, прецизно подбрани, за да стоят далеч от черното, бялото, сивото и синьото, използвани днес от повечето технологични марки. В допълнение към новите цветове, ясната основна идея съдържа два елемента – текстово съобщение и графично изображение.
Правилата са прости: съобщението започва винаги с “Аз” - индивидуалността, следвано от логото - фирмената идентичност и след това послание за онова, което хората обичат, което ги вълнува и вдъхновява. Структурата е приложима по много начини и на всички езици.
Андрю Уорнър, Директор на “Brand Management” Sony Ericsson обяснява връзката между новата идентичност и индивидуалността: “Още щом я видите, ще се чувствате свързани с марката Sony Ericsson. Посланието третира потребителите като индивиди – не им казва какво трябва да мислят за Sony Ericsson, а отразява това, което мислят. Това не е просто традиционна и пасивна идентичност на марката. Нашите планове са да увеличим употребата на интерактивна медиа, за да постигнем диалог между потребителите по света и да изграждаме посланията на марката заедно с тях. ”
“Хората искат да знаят какво допринасят нашите продукти към техния живот – каква връзка им осигуряват, какви забавления, какви улеснения по време на работа и т.н. Новата идентичност на марката много ясно свързва нашите продукти с това, за което хората ги е грижа. По малко се фокусира върху същността на продукта и повече върху това, което дава на хората.”, допълва той.
Леснотата е основният принцип във всеки аспект от работата на Sony Ericsson, от дизайна на продукта до маркетирането, и новият имидж на марката подчертава обвързаността на компанията с този подход.
Адам Троуп, Арт Директор в Wolff Olins казва: “Създадохме отличаваща се световна марка, която е достатъчно гъвкава да преодолее локалните различия, откривайки у хората това, което искат и това, което обичат да правят.”