По време на конференцията бяха обсъждани редица проблеми, които възникват при внедряването на информационни технологии в образованието и техниките за прилагането им в клас. Явор Джонев от Сирма Медия (
http://sirmamedia.com/) откри работната среща и начерта основните теми за дискусия. Стана ясно, че
Знам.бг, българският портал на знанието, ще се интегрира с новия образователен портал на МОН, където ще се събират електронни уроци по отделните учебни предмети. Даде се начало на отворения форум "Ново училище", в който ще се включат всички участници в образователната ИКТ-реформа. Крайната цел е създаване на ефективни и градивни личности.
По време на конференцията Ивайло Иванов представи постигнатото по въвеждането на ИТ в началното училище. Доц. д-р Галя Кожухарова от ДИПКУ - Стара Загора говори за добрите практики при организиране на учителските квалификации, свързани с информационните технологии. Таня Луканова от Центъра за контрол и оценка на качеството на образованието представи резултатите от национално изследване на компютърната грамотност в българските училища. Яна Дочева от Британски съвет представи доклад на тема "Действащи проекти и готови материали". Тя показа доста полезни адреси, който са в помощ на обучението по английски език - http://www.teachingenglish.org.uk/, http://www.britishcouncil.org/professionals и http://searchenglish.britishcouncil.org/. Децата ще открият интересни онлайн игри за учене на английски език на адрес http://www.britishcouncil.org/kids и ще опознаят богатството на Балканите с http://otkrivam.com/. Детелина Иванова сподели опита се за интегрирането на ИТ в часовете по природознанието. Тя показа на практика как се използва интерактивна презентация в съвременното българско училище. Ирена Колева-Каракочева разказа как интегрира ИТ в уроци за динозаври, който са предназначени за 8 годишни ученици. Стефан Стефанов (автор в сп. Download.BG, бел. ред.) представи системата за управление съдържанието на сайтове Site@School CMS и възможностите й за стимулиране творческата активност на децата, за използването й като среда за обучение по различните учебни предмети.