Емил Делибашев - търговски мениджър на British Airways за България
София, 12 юни 2007 г. - На пресконференция в хотел „Шератон” British Airways обяви, че гостите на авиокомпанията, пътуващи от летище София вече имат възможност да отпечатват бордните си карти от комфорта на своя дом или офис, 24 часа преди полета.
British Airways е единствената авиокомпания, която предлага тази уникална услуга в България, а летище София е единственото летище на столичен град в региона, което приема онлайн бордни карти. Системата беше въведена за първи път на летище Варна в средата на месец април 2007 г.
„Това е пътуването на бъдещето и краят на неприятното чакане по опашките за регистрация на летището”, каза г-н Емил Делибашев, Търговски мениджър на British Airways за България. ”Интернет страницата на British Airways вече позволява на гостите пълен контрол върху тяхното пътуване. Досега ba.com предлагаше избор на подходяща тарифа, резервация и промяна на място в самолета, поръчка на специална храна, промяна на датата на полета и класата на пътуването и актуална информация за всеки аспект от пътуването, а сега вече позволява на гостите и да отпечатат своите бордни карти онлайн.”
Бордната карта може да се отпечата на всеки един принтер, на обикновен лист хартия с формат А4. Тя съдържа уникален бар код с личните данни на пътника и съответната информация за полета и дава възможност на гостите, които пътуват само с ръчен багаж да преминат директно към проверката за сигурност, прескачайки регистрацията на гишетата за багаж. Гостите, пътуващи с повече багаж ще го предават на специално гише за бърза регистрация на багажа – “fast bag drop”.
Въвеждането на системата за онлайн бордни карти е част от непрекъснатите усилия на British Airways да улесни пътуването на своите гости, като автоматизира и опрости множеството процеси, свързани с планирането на тяхното пътуване, резервациите и управлението на полетите, както и регистрацията и придвижването им на летището.
Интернет страницата на British Airways www.ba.com дава множество възможности и позволява на гостите изцяло да планират, контролират и управляват своето пътуване:
уникална система с календар и тарифи, чрез която гостите откриват възможно най-ниската тарифа за пътуването си, като имат възможност да сравняват цените за период от цял месец.
търсачката на British Airways понастоящем е най-добрата опция за онези гости, които желаят да имат пълен контрол при избора на комбинация от цена и продукт. Уебсайтът предоставя информация на петте основни европейски езици – английски, немски, френски, италиански и испански, като планира да го преведе на още пет.
само за няколко минути в Интернет страницата на British Airways пътниците могат да се регистрират за полета, да изберат или сменят своето място на интерактивната схема на самолета или да поръчат специална храна на борда на самолета. Авиокомпанията продължава да усъвършенства технологичните възможности за онлайн регистрация, като по този начин спестява на пътниците продължителното чакане на опашки на летищните терминали и им позволява да пристигат на летището по-спокойни и в по-добро настроение. Онлайн регистрацията е достъпна 24 часа преди полета на 95% от всички летища по света“Fly through the Check-in” („Прелетете през регистрацията”)
На 18 юни 2007 г. British Airways стартира на летище София кампания под мотото “Fly through the Check-in!” или „Прелетете през регистрацията!” Кампанията има за цел да насърчава гостите да използват огромните възможности на Интернет страницата на авиокомпанията www.ba.com и предимствата, които тя предлага.
Точно до гишето за традиционна регистрация, British Airways ще постави допълнително гише, оборудвано единствено с лаптоп и принтер. На него чаровните топ модели Александра Николова, Супермодел на България за 2003 г. и Теодора Атанасова ще насърчават гостите, които чакат за регистрация да отпечатат своите бордни карти с тяхна помощ на ba.com. Александра и Теодора ще обясняват и демонстрират на пътниците как да се регистрират онлайн и да отпечатват своите бордни карти и то само с няколко кликвания на Интернет страницата на British Airways.
Допълнителна информация:
През 2006 г. British Airways беше обявена за най-силната глобална марка сред авиокомпаниите, според първото по рода си изследване на Superbrands, проведено на българския пазар. Глобалната организация Superbrands, която е независим арбитър в брандинга, обяви British Airways и за третата най-силна потребителска марка във Великобритания.
British Airways е носител и на престижното отличие „Авиокомпания на годината за 2006 г.” от Световните авиационни награди на независимата британска компания „Скайтракс”. Глобалното авиационно проучване на „Скайтракс” е признато като независимо изследване на мнението на авиопътниците. За втора поредна година „Скайтракс” обявява British Airways и за най-добрата авиокомпания за пътувания бизнес класа.