download.bg
 Вход Списание  Новини  Програми  Статии  Форум  Чат   Абонамент  Топ95   Архив 
 
Търсачка

Търсене на новини по ключови думи

 

RSS захранване
 

Как да бъдем продуктивни в чата?

06.08.2007 18:45 (преди 16 години и 8 месеца) | stefankr | показана 2266 пъти Статистики

Без съмнение, чатът е доста разпространено средство за общуване онлайн. Чрез него може да се обсъждат планове и стратегии за съвместна работа без да е нужно хората да живеят в един град, икономисват се пари и от телефонни разговори. Но чатът крие и подводни камъни. Ако не успеете да ги избегнете, може да се лишите от преимуществата на този начин за комуникация. На кое трябва да се обърне внимание, за да бъде чатът полезен в работата ни?

Определете дневен ред и цел
Преди да започнете определете ясен дневен ред и цел на чата. Важно е да изпратите електронно писмо на участниците в него преди началото на беседата и да изложите в него въпросите и проблемите, които ще се обсъждат. Това ще позволи участниците да се подготвят по-добре, няма да има импровизации.

Без празни приказки
Когато сме в чата, както и в реални срещи, сме склонни да дърдорим по общи теми, с което се губи време и сили. Такава е човешката природа. Но ако имате модератор, той ще открие беседата с приветствие и ще започне обсъждане на проблемите, посочени в дневния ред.

Нека участниците в чата се придържат към дневния ред
Модераторът може да помоли участниците в чата да се придържат към предварително посочените въпроси за обсъждане. Няма нищо лошо в една-две шеги, но важното е обсъждането да не попадне в задънена улица.

Отбелязвайте с кого говорите
Тъй като в чата се "говори" едновременно като се отговаря на предишни коментари, не винаги е ясно към кого се обръщате. Затова преди името на човека, към когото се обръщате слагате "@" (например "@Иван". Ако искате да отбележите тема, по която говорите, пишете "re:отчет" или "В отговор на:...".

Поставете ограничение във времето
Освен чат, хората могат да се занимават с още доста неща. Затова установете лимит (1 час, 90 минути...) и се придържайте към това ограничение. Когато времето за чат привърши, например остават 15 минути, помолете участниците в чата да се ориентират към приключване. В края беседата се завършва, а ако е необходимо, се определя друг ден и час, който устройва всички. Прави се равносметка и се набелязва каква ще е по-нататъшната дейност.

Източници: webworkerdaily.com, lifehacker.ru

Вижте още:

Мнения на потребители

Твоето мнение

Няма мнения

Платени препратки

Компютри за геймъри
Домашни компютърни системи за игри
Конфигурации по желание от Перси ООД
www.persy.com
Рекламни чанти
Екстрапак произвежда рекламни чанти
и опаковки от хартия и (био)полимери
Bags.BG
bgERP
Управлявайте фирмата си
с безплатен, уеб базиран софтуер
www.bgerp.com

вашето каре - тук

за нас | за разработчици | за реклама | станете автори | in english  © 1998-2024   Experta Ltd.