Уикипедия е огромно интернет съобщество, изградено на технологията "Wiki". Така всеки желаещ може бързо и лесно да променя и добавя съдържание директно чрез web-браузъра си. Статиите в Уикипедия се пишат за собствено удоволствие, което ги прави по-приятни и по-интересни за четене.
Google, от своя страна, се явява най-бързоразвиващата се компания в света - печалбите от контекстна реклама се изчисляват в милиарди долари. Google откри нова ера в световната ИТ-индустрия - ерата на интернет-услугите. Тя замени ерата на компютърните приложения на Microsoft. В основата на успеха на Microsoft бе операционната система Windows, а в основата на успеха на Google е търсещото ядро.
Главното предназначение на Windows бе предоставянето на информация. Главното предназначение на Google е търсене на информация в Мрежата. И това би било прекрасно, но информацията е прекалено много. Като резултат то търсенето Google дава хиляди и милиони резултати. Това вече не е информация, а информационен шум, чиято стойност спада с всеки изминал ден. И тук на сцената излезе Уикипедия с новата услуга, която предлага - експертната обработка на информация.
Ако търсите информация за двигатели, търсачката ще ви покаже стотици сайтове - за дизелови и бензинови двигатели, сайтове, рекламиращи различни производители, ще получите препратки към форуми, където се обсъжда един или друг модел. За да откриете това, което ви е нужно, ще са ви необходими няколко часа.
В Уикипедия просто използвате търсачката или с помощта на каталога откривате нужния ви раздел. На една страница точно и ясно намирате нужната ви информация. разбира се, за достоверността на информацията в Уикипедия никой не може да гарантира. въпреки разпространеното мнение, в свободната енциклопедия има не само теоретична информация, но и съвсем практична - описания на конкретни компании, продукти, личности, филми, заведения... Информацията постоянно се редактира.
Уикипедия предоставя неутрална, обективна информация. Дори намеците за реклама биват безжалостно изтривани. За разлика от форумите и блоговете, Уикипедия предоставя обработена информация. Хората, които са се посветили на тази идея могат да се противопоставят на дилетантството и варварството.
Ето защо, ако Уикипедия стане по-привлекателен източник на информация от търсачките, ще бъде и по-атрактивна рекламна площадка. Нещо повече, вероятно Уикипедия ще открие нов бизнес-модел - децентрализирано бизнес-съобщество, в което основните рекламни приходи ще получават самите участници - администратори и автори. Ето защо е твърде вероятно да станем свидетели на смяна на лидера в ИТ-технологиите. А можем да сме и активни участници. Започнете още сега - http://bg.wikipedia.org/.
Източник: Интернет. Ру, Юрий Лоза