По съобщение на
THQ,
NVIDIA PhysX позволява точно да се моделират различни физически явления. При това, фактът, че тая технология може да работи както на
CPU, така и на
GPU, позволява да бъде използвана в широк спектър от платформи.
Както заявява
NVIDIA, при обработка посредством
NVIDIA PhysX от видеопроцесора, поддържащ
NVIDIA CUDA, скоростта на обработка чрез физичния метод е от 10 до 20 по-бърз, отколкото при обработка от процесора. Това позволява на
GPU да реализира повече сложни физически ефекти.
Една от игрите, чийто издател е THQ
Засега не се казва какви точно игри ще поддържа дадената технология. Но може да се отбележи, че THQ е издател на такива игри, като например Age of Empires, Dawn of War и доста други.
Източници: http://www.thq.com, http://www.thq-games.com и руски Е-медии