download.bg
 Вход Списание  Новини  Програми  Статии  Форум  Чат   Абонамент  Топ95   Архив 
 
Търсачка

Търсене на новини по ключови думи

 

RSS захранване
 

Нетинфо: Какъв ще е животът ни през 2018 година?

26.12.2008 21:38 (преди 15 години и 3 месеца) | stefankr | показана 2840 пъти Статистики

По повод своята десета годишнина от НетИнфо зададе на своите потребители 10 въпроса, насочени към това как си представят Интернет, медиите, гражданското общество и свободата на словото, средствата за социализация, информираност и забавление, образованието и околната среда.

Изпратените над 7500 бяха обработени и ние публикуваме анализа на Нетинфо. Не пропускайте и сайта http://10godini.netinfo.bg/, където ще видите отговорите на победителите, избрани отговори и видео.


1. Какви ще бъдат медиите на бъдещето?

Повечето хора се надяват медиите да са много по-удобни и мобилни, образът да се показва на плоски/плазмени устройства или чрез триизмерни холограми, които са навсякъде около нас – вкъщи, на работа, по улиците, и т.н.

Направеният анализ показва следните тенденции:
• Медията на бъдещето за по-голямата част от българите е Интернет, като повечето хора предричат спад в употребата на телевизиите и печатните медии;
• Все повече медии да бъдат електронни, като телевизия, вестници и радио ще се обединят с Интернет и ще се получи една голяма и единствена медия;
• Носителите на медийно съдържание и най-вече мобилните устройства (телефони, мини лаптопи, PDA устройства) ще бъдат малки като формат и мобилни, и ще са под ръка на ползващите ги във всеки един момент;
• Влиянието на медиите, независимо от техния формат, ще нараства все повече, като те ще продължават да формират общественото мнение. В същото време, голяма част от българите се опасяват доколко медиите ще останат независими;
• Книгите, вестниците и списанията, телевизията и радиото ще продължат да съществуват, но в дигитален формат;
• Не малко хора смятат, че нищо съществено няма да се промени – единствено Интернет ще се радва на все по-голям дял от медийното потребление;

2. Как ще се забавляваме?

Потребителите се надяват новите медии да са средство за забавление. Игрите и забавленията ще бъдат виртуални, във виртуални дискотеки или онлайн игри, с холограмни образи, звуци и аромати, очила и др.

Очертават се следните тенденции:
• Забавленията ще бъдат предимно виртуални, независимо дали във виртуални светове тип Second Life или просто в обикновени чат-стаи/форуми/ социални мрежи;
• Всички настоящи носители (CD, DVD, MP3 player, etc.) ще бъдат ъпгрейднати, така че да заемат минимален физически обем и същевременно да събират максимален обем информация;
• Офлайн забавленията (като танците, смеха, дискотеките, игрите с приятели, вицовете, купоните, музиката) ще останат наш неизменен спътник;
• Офлайн и онлайн забавленията ще вървят ръка за ръка – през деня предимно онлайн, а вечер – с приятели офлайн;

3. Как ще социализираме (общуваме) помежду си?

Почти всички отговорили са на мнение, че общуването в бъдещето ще се осъществява онлайн.

Тенденциите в отговорите са следните:
• Повечето потребители смятат, че това ще става с помощта на видеоразговорите (през мобилни телефони и интернет), но на по-високо от настоящото ниво – по-лесно и удобно от сега. Интернет ще спомогне за още по-лесна комуникация от всички краища на света, но с много по-малко усилия;
• Ще можем да общуваме чрез всичките ни сетива посредством форма, цвят, изображение, аромат, допир, които ще бъдат предавани с помощта на новите медии;

4. Как ще се информираме?

И тук повечето хора залагат на Интернет като основен инструмент при търсене и намиране в информационния поток, който ни заобикаля. За целта те посочват, че търсачките ще станат по-усъвършенствани и по-тясно сегментирани, така че да успяват да намерят лесно и бързо търсената от тях информация.

Тенденциите са:
• Интернет като океан от информация, а търсачките от типа на Гугъл ще са спасителните лодки за потребителите;
• Ще се развият специализирани и тясно свързани с потребителя търсачки, които при предварително подбрани критерии от ползвателя ще успяват да намерят най-бързо релевантната към него новина;
• Мобилните телефони ще се наложат като средство за намиране на информация, като ще бъдат силно персонализирани и така бързо и точно ще успяват да намерят необходимата информация на потребителя
• Източници на информация ще бъдат ефектът „от уста на уста”, препоръката от приятели, познати и роднини, както и техните онлайн версии в блогове, форуми, специализирани сайтове;

5. Какъв ще бъде ефективния рекламен формат?

Голяма част от българите са на мнение, че най-добрият рекламен формат е незабележимият формат, който не дразни. И тук повечето мнения се посочват онлайн медията като медийния канал на бъдещето.

Тенденциите са следните:
• В бъдеще ще се развие онлайн и мултимедийната реклама във всичките й формати - банери, rich media формати (но не и спам съобщенията);
• Ще се развие и строго индивидуална и таргетирана, ненатрапваща се реклама, съобразена с желанията и нуждите на потребителите;
• Ще се появят огромни билборди и/ или изображения върху сгради, транспортни средства и дори небето;
• BTL и “product placement” ще се случват в среда най-вече на игри, социални мрежи и виртуални светове;
• ПР съобщенията ще продължат да играят важна роля в комуникационния микс;

6. Как обществените органи ще влияят на потреблението на медиите?

Отговорите на този въпрос са силно поляризирани – половината от отговорилите смятат, че лична свобода винаги е имало и винаги ще има. Останалите споделят обратното мнение – че съвременните технологии спомагат все повече за контрола над личността и че обществото се доближава до антиутопичния свят на Оруел.

Тенденциите са следните:
• Интернет е мястото, където всеки може да има своята трибуна и може свободно и неприкосновено да изразява личното си мнение, като съвременните технологии само помагат и улесняват потребителите;
• Новите технологии (интернет, мобилните телефони, етц.) само помагат на обществените и държавни органи в осъществяването на по-силен и качествен контрол над потребителите, както и в цензуриране на медиите;
• Личната свободата на хората зависи изцяло от нас самите и ако ние не я пожелаем/ търсим – никога няма да я имаме/ намерим;

7. Как новите медии ще променят обществото?

Повечето отговорили потребители изразяват надеждата, че новите медии ще успеят да направят съвременното обществото по-добро и по-цивилизовано място за живеене. Сред българите има и една част песимисти, които смятат, че новите медии, с помощта на съвременните технологии, ще задушават свободата на словото и ще манипулират все по-силно нашето общество.

Тенденциите в отговорите са:
• Чрез новите медии (интернет най-вече) всеки има своя шанс и поле за изява на своя талант и мнение;
• С новите медии свободата на словото винаги ще съществува. Медиите ще балансират интересите на обществените органи, за да запазим свободата на словото като ценност;
• Новите технологии като инструмент на новите медии ще съумяват все по-лесно и безпроблемно да манипулират информацията, която достига до хората, и също така да спират навреме всяка проява на лична свобода и лично мнение в съвременното и новото общество;

8. Какво да стори всеки от нас, за да спрем екологичната катастрофа?

Голяма част от потребителите осъзнават, че за да бъде спряна екологичната катастрофа, трябва да се промени най-вече нашето собствено мислене и ние самите да станем по-отговорни към заобикалящата ни околна среда.

Тенденциите в отговорите са:
• Всеки да прави малките неща, които са му по силите - да събира разделно отпадъци, да гаси електроуреди, когато не ги използва, да пести вода, да използва рециклирана хартия, да ходи пеш или с обществен транспорт, да използва торбички за многократна употреба, да посади дръвче;
• Да възпита децата си /подрастващото поколение/ по начин, по-който да успеят да опазят екологичното равновесие;
• Отрицателно настроените потребители мислят, че нищо не могат да променят сами, а държавата /правителството/ и едрият бизнес трябва да се погрижат за тези неща;

9. Какви ще бъдат алтернативните източници на енергия?

Почти всички отговорили изказват мнение, че алтернативните източници на енергия ще бъдат тези от възобновяеми източници – слънце, въздух, вятър, вода и дори земя (лава, енергията на земното ядро). Това е единственият от 10-те въпроса, около който всички потребители се обединяват и посочват почти едни и същи отговори.

• Слънце, въздух, вятър, вода (вкл. приливи и отливи и геотермалните извори), биогорива и биомаса, земните сили (енергията на земното ядро);
• Ядрена електроенергия;
• Като вероятни алтернативни източници на енергия са посочвани още енергията от преработка на отпадъците; енергията, получена от животински и човешки екскременти; газта като заместник на нефта; химичен и физичен синтез на вода и водород;

10. Как да образоваме децата си по-добре?

На този въпрос по-голямата част от потребителите са погледнали изключително сериозно и са дали задълбочени отговори. Всички са единодушни, че децата са нашето бъдеще и тяхното възпитание и образование зависи най-вече от нас самите.

Тенденциите в отговорите са няколко:
• Възпитанието и образованието на децата трябва да започнат още от най-ранна възраст и са основни задължения и функции на семейството;
• Децата трябва да бъдат отглеждани с много любов, внимание, топлина, непрекъсната комуникация, но и със свобода във всекидневните избори, които правят – те не трябва да бъдат ограничавани и моделирани според възгледите на родителите им;
• Родителите трябва да се образоват и да израстват ръка за ръка със собствените си деца – личният пример на родителите е от ключово значение при тяхното образование;
• Образованието на децата зависи най-вече от образователната система в страната – от детските градини, училищата и университетите. Образователната система в страната трябва да се промени, за да бъдат децата възпитани и образовани правилно.

Вижте още:

Мнения на потребители

Твоето мнение

Няма мнения

Платени препратки

Яки графични станции
Рендиране в реално време
и на най-тежките обекти - от Перси ООД
www.persy.com
bgERP
Управлявайте фирмата си
с безплатен, уеб базиран софтуер
www.bgerp.com
Рекламни чанти
Екстрапак произвежда рекламни чанти
и опаковки от хартия и (био)полимери
Bags.BG

вашето каре - тук

за нас | за разработчици | за реклама | станете автори | in english  © 1998-2024   Experta Ltd.