Медийният магнат е заявил пред една от собствените си телевизии - Fox Business Network, че читателите ще трябва да плащат за достъп към сайтовете на харесваните от тях вестници. Освен това милиардерът е обещал, че в рамките на една година всички сайтове, принадлежащи на неговата корпорация ще станат платени. Мърдок е собственик на The Wall Street Journal, New York Post, The Times, Sun и много други. Достъпът до пълното съдържание на The Wall Street Journal вече не е безплатен.
Според Мърдок, в рамките на 10-15 години вестниците от хартия ще изчезнат за сметка на дигиталните им аналози и само след 2-3 години читателите ще могат да четат пресата чрез своите смартфони и други мобилни устройства, като информацията ще се обновява ежечасно – нещо, което очевидно няма как да стане с обикновен печат.
Сегашната финансова криза принуждава водещите печатни средства за масова информация да търсят нови иточници на доходи. Известният The New York Times вече обяви плановете си за платен достъп до пълното съдържание на своите сайтове.
Един от първите вестници, въвел заплащане за достъп до сайтовете си е британският The Financial Times. Едногодишният абонамент за цялото съдържание на онлайн новините струва около $200, а безплатно са достъпни ограничено количество материали. По този начин през 2007 г. The Financial Times е спечелила от онлайн-абонаменти около 18 милиона долара.
Може би това е бъдещето – дигитализирана преса и платен достъп до нея. Примери за това виждаме всеки ден – все повече телевизионни водещи използват в предаванията си лаптопи и следят собствените форуми, докато количеството печатни издания непрекъснато намалява.
Източник: http://www.breitbart.com/