Обектът се завърта с ръка пред уеб-камерата
Сканирането и създаването на сложни триизмерни модели на реални обекти в компютърните системи обикновено изисква солидна и скъпа апаратура, като самият процес отнема много време. Използват се 2D/3D лазери с различна дължина на вълната, специализирани скенери, проектори и камери. Група учени от Кеймбриджкия университет е създала програма, наречена ProFORMA (Probabilistic Feature-based On-line Rapid Model Acquisition), която може да построява текстурирани триизмерни модели в реално време с помощта на обикновен компютър и уеб-камера. Така се дава възможност на всеки обикновен потребител да извършва триизмерни сканирания, достъпни преди това само на професионалистите.
Процесът на 3D-сканирането не е сложен - обектът се завърта с ръка в обсега на уеб-камерата, а програмното осигуряване го реконструира във виртуална среда. Технологията използва фиксирани върху обекта точки, за да пресъздаде основната структура на триизмерния обект, които след това образуват мрежа от тетраедри, покриващи цялата повърхност на обекта. Следва премахване на излишните четириъгълници и налагане на текстура. Въпреки, че звучи сложно, процесът не натоварва компютърната система и е достъпен за всеки.
На международната конференция ISMAR 2009 проектът е удостоен с престижната награда за най добра демонстрация "Best Demo Prize".