Новият комерсиален модел се очаква да бъде представен в средата на месец февруари. Потребителите ще могат да разглеждат и безплатни публикации, но достъпът до основния материал ще става чрез абонамент.
През 2005 година The New York Times се опита да въведе платен достъп до вестникарските си колони, като посетителите трябваше да заплащат $49,95 за една година или $7,95 за един месец. През 2007 година програмата бе счетена за консервативна и издателството се отказа от нея за сметка на привличането на нови потребители в сайта и за увеличение на трафика и рекламата.
Повторното въвеждане на платен достъп навярно е свързано с това, че материалите на New York Times ще бъдат разпространявани чрез новия планшет на Apple.
Но! Според проведеното изследване на Forrester Research, около 80% от американците не желаят да заплащат вестникарски и журналистически материал, намиращ се в Мрежата. Дали начинанието на The New York Times ще бъде успешно ще стане ясно навярно към средата на годината.
По материали на CNET News.