Кубът е изграден като 8х8х8 матрица и успешно изобразява триизмерна информация. За разлика от други подобни разработки, в тази се използва хардуерен контролер за управление на светодиодите. Въпреки относително малкия брой триизмерни точки (512), разнообразните математически функции и подвижни триизмерни фигури изглеждат зашеметяващо.
Използвано е каскадно свързване на чипове тип STP16CP, като всеки от тях управлява 16 светодиода, а максималната честота на превключване е 30 Mhz. Допълнително са използвани елементи от популярната приставка Arduino, а програмното осигуряване за свързването на компютъра и MATLAB с устройството са написани от автора. Реалната триизмерна анимация е много интересна и интригуваща:
Със сигурност ще започнат адаптации на някои популярни игри за новото устройство, например "Лакомата змия". А как ли би изглеждал триизмерният тетрис в този куб?