download.bg
 Вход Списание  Новини  Програми  Статии  Форум  Чат   Абонамент  Топ95   Архив 
 
Търсачка

Търсене на новини по ключови думи

 

RSS захранване
 

Френски провайдър самоволно започна да блокира интернет-рекламата за всичките си потребители

07.01.2013 17:16 (преди 7 години и 1 месец) | dulo | показана 2127 пъти Статистики
От 1-ви януари 2013 година френският Интернет-оператор Free.fr включи филтър за спиране на Интернет-рекламата за всичките си клиенти. По този начин около 5,3 милиона потребителя на Глобалната мрежа не можеха да виждат рекламните банери на сайтовете, контекстната реклама Adsense, както и други рекламни обяви, благодарение на които съществуват някои безплатни ресурси в Интернет.

Както би могло да се очаква, огромна част от потребителите изразяват радост от това може да се каже популистко нововъведение от страна на доставчика, но представителите на индустриалния Интернет и онлайн средствата за масова информация съвсем не са доволни. Препоръката им към потребителите е тази опция да бъде изключена. Интернет-операторът е предвидил възможност за изключване на рекламния филтър и по този начин всеки потребител може да направи избор дали да гледа реклами или не.
     Според информация от различните форуми, блокирането на рекламата става чрез черен списък, който непрекъснато се обновява. В списъка са включени колоси като Google Adsense, NetAvenir, AdTech, както и много други рекламни мрежи.
     На пръв поглед, тази опция е полезна и удобна за потребителите, но нещата са по-дълбоки. От една страна, ако всички ISP започнат да режат рекламите, то безплатните неща в Интернет изобщо няма да са много. От друга, рекламните гиганти като Google и Facebook генерират трафик, в който обикновените малки рекламодатели се изгубват.
     Засега собственикът на Free Ксавие Нил (Xavier Niel) се въздържа от коментари, но в предишните си интервюта е изразявал недоволството си от факта, че каналите му са задръстени с контент от Youtube, и "никой не иска да плаща за разширяването им".
     
     Според мен, необходимо е спазването на "мрежови неутралитет". Не бива доставчика да влияе върху трафика на потребителите, дори и ако неговите реклами се окажат незабележими на общия фон. Ако влияеш върху съдържанието на преминаващия през теб трафик, то излизаш извън ролята на ISP. А дали рекламата ще е полезна или не, трябва еднолично да реши самият потребител и правилно да настрои собствените си рекламни филтри.
 
     Подробности: numerama.com

Вижте още:

Мнения на потребители

Твоето мнение

  • Понеделник, 07.01.13, 20:05, iceman_:
    Маркетингов трик.
  • Вторник, 08.01.13, 01:42, karadzha:
    Според мен няма по-вредно от рекламата (убива надеждите на милиарди). Прилича досущ каналите ХХХ (убива надеждите на милиарди + 1-2).
    По-лошо може да е само платеният софтуер и всичко, за което се плаща (убива надеждите на всеки).
    Все пак животът е даром - да му плащам масрафа - го ебах в живота (сори за откровизма, ама който е никой има право да
    си бае на оная работа - то само нея си има). Да дава Даващият всеки да има поне малко здраве, малко паре и здрава куряга.
    Отклоних се доста от тематиката, ама то за туй си е и спамът (има и по-лошо).

Платени препратки

bgERP
Управлявайте фирмата си
с безплатен, уеб базиран софтуер
www.bgerp.com
Опаковки и консумативи
Екстрапак ООД предлага повече от
700 вида опаковки и консумативи
shop.bags.bg
Рекламни чанти
Екстрапак произвежда рекламни чанти
и опаковки от хартия и (био)полимери
Bags.BG
Компютри за геймъри
Домашни компютърни системи за игри
Конфигурации по желание от Перси ООД
www.persy.com

вашето каре - тук

за нас | за разработчици | за реклама | станете автори | in english  © 1998-2020   Experta Ltd.