Както би могло да се очаква, огромна част от потребителите изразяват радост от това може да се каже популистко нововъведение от страна на доставчика, но представителите на индустриалния Интернет и онлайн средствата за масова информация съвсем не са доволни. Препоръката им към потребителите е тази опция да бъде изключена. Интернет-операторът е предвидил възможност за изключване на рекламния филтър и по този начин всеки потребител може да направи избор дали да гледа реклами или не.
Според информация от различните форуми, блокирането на рекламата става чрез черен списък, който непрекъснато се обновява. В списъка са включени колоси като Google Adsense, NetAvenir, AdTech, както и много други рекламни мрежи.
На пръв поглед, тази опция е полезна и удобна за потребителите, но нещата са по-дълбоки. От една страна, ако всички ISP започнат да режат рекламите, то безплатните неща в Интернет изобщо няма да са много. От друга, рекламните гиганти като Google и Facebook генерират трафик, в който обикновените малки рекламодатели се изгубват.
Засега собственикът на Free Ксавие Нил (Xavier Niel) се въздържа от коментари, но в предишните си
интервюта е изразявал недоволството си от факта, че каналите му са задръстени с контент от Youtube, и "никой не иска да плаща за разширяването им".
Според мен, необходимо е спазването на "мрежови неутралитет". Не бива доставчика да влияе върху трафика на потребителите, дори и ако неговите реклами се окажат незабележими на общия фон. Ако влияеш върху съдържанието на преминаващия през теб трафик, то излизаш извън ролята на ISP. А дали рекламата ще е полезна или не, трябва еднолично да реши самият потребител и правилно да настрои собствените си рекламни филтри.
Подробности:
numerama.com