През 2011г. от Facebook въведоха интересен метод за реклама, носещ името Sponsored Stories (спонсорирани истории). Начинът му на действие включва когато даден потребител хареса дадена компания или продукт, да се взима неговата профилна снимка и име, като с тях се генерира рекламно съобщение във фийдовете на неговите приятели. Ако използвате социалната мрежа, няма как да не сте били "уведомявани" как познатите ви харесват едно или друго нещо, дори в други сайтове, които просто се възползват от този рекламен метод. Успехът на този метод е спорен, но резултатът е, че той провокира несъгласни с него потребители да заведат дело срещу гиганта Facebook. Основният аргумент на ищците бе, че се публикуват данни и снимки на непълнолетни лица в реклами без тяхното знание и съгласие. От компанията обаче не премахнаха тази реклама, а промениха общите условия за потребителите като добавиха, че лицето на човек включително тези на малолетни и непълнолетни лица, могат да бъдат използвани във всички реклами на социалната мрежа на базата на техните харесвания. Така от Facebook се опитаха тънко да избягат от отговорност и да пренесат всичко върху потребителите, които вече са запознати и сами трябва да определят какво да "харесват" в платформата им. Това обаче не спаси хората на Марк Зукърбърг от съда в САЩ, който наложи глоба от 20 милиона долара по заведеното делото, след продължителна съдебна битка.
Може би, за да избегнат и за в бъдеще подобни санкции, от Facebook обявиха, че на 9 април 2014г. ще спрат "спонсорираните истории" като метод на реклама. Това определено е добра новина за всички, които не искат снимката им да бъде показвана с рекламна цел.
Какво е мнението ви за "спонсорираните истории" и радвате ли се, че те ще бъдат премахнати?