Вече два пъти един от най-големите производители на компютри - Lenovo, беше разобличен, че шпионира потребителите си. Въпреки скандалните разкрития, от компанията и двата пъти се извиняваха и обещаваха занапред да преустановят шпионажа. Явно тези обещания важат само за разобличения към даден момент метод, но от Lenovo в последствие го заменят с друг и продължават с политиката си да събират данни за потребителите. Ето че
Lenovo отново обвинен в некоректни практики, вече за трети път. Този път вероятно става дума, че компанията продава данни за потребителите си директно на други компании занимаващи се с маркетинг и анализ. Проблемът е в програмата "Lenovo Customer Feedback Program 64", която при някои машини се явява предварително инсталирана и така идва заедно с Windows дори при възстановяване на системата към начално състояние. Въпросната програма би трябвало да събира отзиви от потребителите за качеството на онлайн-услугите на Lenovo. Това обаче не е точно така, защото дори потребителят никога да не е използвал "LCFP64" и да е давал някакъв отзив, то софтуерът все пак почти всеки ден изпраща сам информация. Предполага се, че изпращаните данни са за посещаваните от потребителя сайтове и използваните от него приложения, като тази информация отива при компании за маркетинг и уеб-анализ.
Явно все пак Lenovo са си извадили някаква поука от предишните два скандала и сега вече осведомяват потребителите за този шпионаж в потребителското споразумение (End User License Agreement). Така потребителят предварително дава съгласието си да бъде следен и не би могъл да има претенции в последствие.
Lenovo Customer Feedback Program 64, подобно на други предварително инсталирани програми идващи с Windows, може да бъде премахнат по стандартния начин от Control Panel.
И все пак Lenovo в рамките на няколко месеца за трети път биват засечени, че събират данни за потребителите си. Според анализатори това е ясен знак, че компанията не смята да преустанови тази практика и просто сменя методите.