Google официално обявиха, че се отказват изцяло от Flash в своите рекламни услуги. Това ще стане за сметка на HTML5. Подобна новина е очаквана от много време, защото както сме ви информирали големи играчи като Google, Apple и Facebook открито заявяват, че тази технология трябва да остане в миналото. И все пак информацията от днес е, че мрежите Google Display Network и DoubleClick Digital Marketing от 30 юни 2016 година ще спрат да приемат Flash реклами. Така всички притежатели на акаунти в тези мрежи вече няма да могат да качват съдържание от такъв тип. Вече качени флаш реклами ще продължат да се показват до втори януари 2017 година.
Това е поредният опит на Google да убие Adobe Flash. Преди време компанията започна самостоятелно да преобразува Flash в HTML5 в своите рекламни мрежи. И все пак спирането на тази технология в две от най-големите реклами мрежи в света е сериозна стъпка. Компанията се надява, че нейните клиенти ще могат в указаните срокове да преформатират своите реклами във формат HTML5.