Потребител на Apple сподели за неприятните му изживявания породени от политиката на компанията. Той с ужас установил, че от собствения му компютър е изчезнала музикална колекция с размер над 120 GB. Отговорна за това била програмата iTunes, която изтрила всичките файлове от твърдия диск, но това не било грешка или бъг, а нормална функционалност, с която всеки потребител се съгласява, когато приеме споразумението при абонамент за Apple Music. Когато направите това, iTunes сканира твърдия диск и създава каталог с всички намерени музикални файлове. След това сравнява този каталог с онлайн-базата данни, когато някоя песен съвпада, изтрива оригиналния файл от компютъра, а вместо него поставя препратка към същата песен в облака. Ако някой файл не може да бъде разпознат и не е наличен онлайн, то тогава той бива качен автоматично в облака и отново бива изтрит от компютъра. В последствие потребителят може да го изтегли отново при желание, но се оказва, че и това е проблем. Ако файла е в WAV формат, той бива прекодиран в AAC и MP3 и така се намалява качеството. Излиза, че не може да се възстанови оригиналният, висококачествен файл.
Потребителят, описващ проблема си, пояснява, че е композитор на свободна практика и тези файлове са негово творение и с тях изкарва прехраната си. Той описва основните проблеми с тази политика на Apple:
Излиза, че ако на собствения ви компютър има ваша собствена музика вие няма да имате достъп до нея, ако нямате интернет, защото тя се е качила изцяло онлайн и е изтрита от диска ви.
Дори да изтеглите музиката си обратно на компютъра ви, тя вече е прекодирана и с намалено качество.
Самото изтегляне отнема доста време зависимост обема на музиката и скоростта на интернет връзката ви. Може да се окаже, че за да възстановите файловете си ще ви трябват много часове, дори дни.
Огромен проблем е, че понякога алгоритмите за разпознаване на музика грешат. Така може ваше уникално произведение да бъде объркано с някоя друга песен и да бъде изгубено завинаги.
Ако всичко изброено ви отблъсне и решите да прекратите абонамента си към Apple Music файловете ви качени в облака не ви се връщат, а вместо това се изтриват безвъзвратно.Всичко описано дотук звучи абсурдно, но Apple са се подсигурили да не може да им бъде потърсена сметка. В потребителското споразумение, което приема всеки техен потребител, се казва, че компанията не носи никаква отговорност за некоректната работа на услугата Apple Music, както и за загуби и повреди от какъвто и да е вид, настъпили при използване на техни продукти.
Все пак историята има донякъде щастлив край за потребителя, защото той е подхождал отговорно и е имал бекъп на външни носители, на цялата си музикална колекция. Дали обаче други потребители в подобна ситуация ще имат този шанс? Нормално ли е компании да проникват законно в личните компютри на потребителите и да изтриват техните лични файлове?