Една от най-популярните музикални стрийминг услуги в днешно време - Spotify вече ще продава личните данни на потребителите си. Така огромната база с данни за над 70 милиона души от 59 страни, които използват безплатната версия на Spotify, ще бъде на разположение на различни рекламодатели от трети страни.
Така ако и вие използвате тази услуга, рекламодателите ще получат информация за вашата възраст, пол и музикални предпочитания. След подробен анализ на тези данни различните компании, които искат да рекламират продуктите си, ще могат да преценят какви неща биха били интересни за вас и ще започват да ви пускат реклами за тях. Тези реклами ще бъдат с продължителност от 15 и 30 секунди.
Spotify нарича това "програмно купуване" и вече е започнала продажба на личните данни, а потребителите използващи програмата им ще започнат да слушат и насочени към тях реклами.