Facebook не се отказват от желанието си да показват реклама на абсолютно всичките си потребители. Явно компютърните потребители, използващи софтуер за блокиране на реклами в интернет, не дават мира на компанията и тя е намерила начин да доставя реклама и до тях. Трябва да се отчете, че този тип потребители са значително малък процент и едва ли влияят осезаемо на приходите на Facebook. Според актуални данни над 84% от дохода на компанията идва от реклами от мобилните устройства. Това означава, че останалите едва 16% идват най-вече от реклама от десктоп компютри, но не е ясно какъв процент от тези компютри имат инсталиран допълнителен софтуер за блокиране на реклама в браузъра.
Facebook обявиха, че скоро ще започнат да използват нов метод за доставяне на реклама, който да заобикаля ad-block приложенията. Към момента блокерите засичат рекламите, защото те са ясно определени като такива в кода на даден сайт. Това е така, защото рекламодателите искат да следят обсега на своите реклами чрез проследяващи програми и така да разбират колко успешно се справя дадена реклама. Идеята на Facebook е занапред рекламите при тях да изглеждат като всяко друго съдържание в социалната мрежа и така да не могат да бъдат засечени като такива.
Все още не е ясно как точно ще станат нещата, но не е изключено създателите на софтуерни блокери да намерят начин да засичат новите замаскирани реклами.