Федералната търговска комисия (FTC) на САЩ глоби с 2.2 милиона долара TV производителя Vizio. Причината за това е, че американската компания е инсталирала шпионски софтуер в умните си телевизори и чрез него е събирала данни за потребителите без тяхното знанието и съгласие.
Смята се, че над 11 милиона умни телевизора са следени с шпионския софтуер. От своя страна той събирал доста детайлна информация за потребителите като: IP и MAC адреси, рутерите, безжичните Wi-Fi мрежи, адресите на къщите, анализ на потребителските навици пред телевизора и профили за самите хора, като възраст, пол, материален статус и т.н. Всичките тези данни са били предоставяни на други компании с цел създаване на таргетирани реклами за клиентите на Vizio.
Освен паричната глоба, компанията трябва да унищожи събраната досега база данни и да иска предварителното съгласие на собствениците на телевизори за подобни процедури.
Ако досега потребителите са шпионирани чрез действията им в интернет през компютъра и смарфона, явно занапред това ще става и чрез телевизора им.