От началото на този месец в Уганда действа нов закон, който облага с допълнителен данък всеки потребител, използващ социални мрежи в интернет. Дългият списък с облагани сайтове и услуги включва Facebook, Twitter, Viber, WhatsApp, Google Hangouts, YouTube, Skype, Yahoo Messenger и редица други. Данъкът е в размер на 200 шилинга (около 0.05 долара) на ден. Различни неправителствени организации призовават правителството да отмени спорния данък, но сякаш няма шанс за такова развитие. Според президента на Уганда Йоури Мусевени хората използват такива платформи за безсмислените разговори, слухове, оскърбления, лъжи и разхищават парите на нацията за такси за чуждестранни телекомуникационни компании. Според него всички морални причини са в полза на този нов данък. От друга страна министърът на финансите дори вярва, че събраните по този начин данъци ще стопят държавния дълг на Уганда. Африканската държава има около 17 милиона активни интернет потребители (от над 34 млн. население).
Неотдавна правителството въведе и данък върху всички преводи в платформата за мобилни плащания Mobile Money. Тя е особено популярна в Уганда както за плащане на стоки и услуги, така и за обмяна на пари между хората.