Xiaomi е един от лидерите на пазара за смартфони, като предлага и различна друга електроника, като таблети, рутери и т.н. Конкретно на ожесточения пазар за телефони, компанията се наложи с политика да предлага производителен хардуер на ниски цени. Това значително увеличи продажбите, но няма нищо случайно устройствата на китайския производител да са по-евтини от на конкурентни марки. Смарфоните и таблетите на Xiaomi работят под модифицирана версия на операционната система Android - MIUI. Средата MIUI има различни версии, но анализатори коментират, че в последната, актуална използвана - MIUI 10, рекламата значително се е увеличила.
Така потребителите с устройства Xiaomi всеки ден имат допир до много реклами от платформата Google AdSense, а понякога и от нейни партньори. Реклами има почти навсякъде включително в стандартни приложения, като календара, калкулатора, плеъра и инсталатора на приложения. Рекламите са вградени надълбоко в самата операционна система, като например в настройките, темите и т.н. Като особено досадни могат да бъдат определени рекламните прозорци на почти целия екран, които в продължение от една до пет секунди не могат да бъдат затворени. По този начин Xiaomi генерира допълнителни доходи от всеки продаден смартфон през целия му живот и то всеки ден.
От компанията не отричат наличието на реклама в системата им, като поясняват, че това е част от новата им политика, която има за цел продажната цена на смартфоните да бъде максимално ниска.