Скоро стана ясно, че
Занапред по-трудно ще блокирате реклами в Chrome дори с добавки. Това ще стане, защото Google ще извърши промени в механизма на взаимодействие с приложния програмен интерфейс API Chrome webRequest. Промените няма да засегнат само добавките блокиращи реклами, а също и разширения на антивирусни програми, родителски контрол и добавки за подсигуряване на анонимност.
Тук възниква въпроса дали това няма да се случи и при другите браузъри базирани на енджина Chromium, сред които са: Opera, Edge, Vivaldi, Brave и т.н. Засега добрата новина е, че разработчиците на повечето известни браузъри обявиха, че не възнамеряват да променят механизма на работа на продуктите си следвайки готвените промени от Google, въпреки че ползват общата кодова база. Единствено Microsoft се въздържаха от коментар по темата и бъдещето на Edge. Така поне засега Opera, Vivaldi и Brave ще оставят поддръжката на досегашната технология webRequest.
От своя страна Google поясниха, че след въвеждане на промените в началото на 2020г. блокаторите за реклами ще останат само за корпоративни потребители.
Това повдига въпроса дали интернет гигантът не използва влиянието си, за да увеличи рекламния си бизнес. Също така, дали няма в бъдеще да е проблем, че почти всички съвременни браузъри са базирани на Chromium и така би могло да бъдат притискани към подобни промени.
Много потребители започнаха да обмислят дали да не заменят Google Chrome с Mozilla Firefox, който се явява единствената голяма алтернатива със собствен енджин.