Браузърът Google Chrome ще започне да блокира тежка реклама, която изразходва твърде много трафик и излишно натоварва компютъра.
Според критериите на Google за тежка ще се смята реклама, която:
Използва процесора над 60 секунди.
В рамките на 30 секунден период за 15 секунди натоварва процесора.
Изразходва над 4 MB интернет трафикСмята се, че тежката реклама е едва 0,3% от цялата реклама в интернет, но тя разхищава 27% от световния мрежови трафик. Също така натоварва компютрите на потребителите, с което повишава температурата им, намаля времето за работа на батерия и разхищава трафик.
Очаква се новата функция в Google Chrome да стане масова във версиите, които ще бъдат издадени през месец август. При засичане на неподходяща реклама, прозорецът ще бъде заменен с празен, в който ще има информация, че на това място е имало реклама, която изразходва прекалено много системни ресурси.