Социалната мрежа Facebook е предупредила всички рекламодатели, че новите софтуерни инструменти на Apple за борба с проследяването и събирането персоналните данни на потребителите, вероятно ще доведе до сериозен спад на доходите от реклами. Причината е, че в новата версия на операционната система iOS 14, Apple са добавили функция, която предупреждава потребителя, когато е следен и когато неговите данни се събират. Тази информация, обаче е необходима на Facebook , за да осъществява таргетирана реклама към потребителите. Реално рекламната платформа Audience Network вече ще е неефективна и навярно социалната мрежа скоро ще спре да я предлага. Вероятно приходите от реклами ще се сринат с над 50%, защото вече няма възможност за персонализация на рекламата.
Потребителите на iOS 14 могат да укажат в настройките, кои лични данни на кои приложения могат да споделят. Дори и тази функция да е изключена, приложенията и уеб сайтовете трябва да искат разрешение за събиране на потребителските данни. Така вече няма да може да се извършва скритото следене от устройствата на Apple. Дори някои потребители доброволно да се съгласяват техните данни да бъдат събирани, но те ще виждат много по-малко релевантна реклама, което ще намали ползата, а от там и цената.