Редица европейски държави имат за цел да увеличат събираемостта на данъци от американските технологични гиганти. За пример може да послужи Великобритания, където миналата година Google обяви доход от 1,6 милиарда паунда и плати данък от едва 44 милиона паунда. Новите по-високи данъци в някои европейски държави обаче, не се харесаха на технологичните гиганти и те решиха да прехвърлят тези разходи върху своите клиенти. Така например, Google увеличи комисионната за реклами в своите онлайн услуги с 2% във Великобритания, с 5% в Австрия и с подобни стойности и в други страни от Европа. Apple от своя страна увеличи комисионните за своите услуги с 2% за Великобритания и с 3% за Франция. От началото на настоящия месец, Amazon увеличи цената на услугите си с 2%.
Така на практика потребителите ще платят повишението на данъците, а може да се окаже, че технологичните гиганти ще започнат да печелят повече, отколкото са печелили преди въвеждането на новите ставки.